ورود شرکت تعمیرات نیروگاهی به بازارهای صنعت نفت

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به عرضه توانمندی‌های این مجموعه در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گفت: این شرکت با ورود به بازارهای جدید در حال تعمیر، نگهداری و بازسازی تجهیزات صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است.

به گزارش برقاب، مسعود مرادی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به حضور شرکت‌های تعمیرات نیروگاهی و قطعات توربین شهریار در این رویداد بین‌المللی، افزود: این شرکت‌ها با هدف ارائه دستاوردهای فنی و مهندسی، معرفی محصولات ساخت داخل و همچنین تقویت بازار مشتریان این بخش در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان مجموعه‌ برتر خاورمیانه در حوزه تعمیرات نیروگاه‌ها شناخته می‌شود، ادامه داد: با توجه به مشابهات در تجهیزات صنعت نفت و برق، این شرکت با ورود به بازارهای جدید در حال تعمیر، نگهداری و بازسازی تجهیزات صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است.
مرادی اضافه کرد: در همین راستا شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران تنها در طی یکسال اخیر در این عرصه مشغول به تعمیر و نگهداری پتروشیمی فجر، تعمیر و نگهداری مولدهای تولید برق پتروشیمی مبین عسلویه، انجام تعمیرات اساسی، بهسازی، و ساخت پره‌های توربین واحدهای H۲۵ و واحدهای بخار پالایشگاه آبادان، بازسازی روتور توربین H۲۵ پتروشیمی شیراز، ساخت G.R.FAN پتروشیمی مرجان، بالانس تجهیزات دوار و عملیات ماشین‌کاری تجهیزات حساس پتروشیمی بندر امام خمینی، ساخت پره توربین مولدهای تولید برق مناطق نفت خیز جنوب و… بوده است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران اضافه کرد: روزهای تعمیرات اساسی واحدهای تولیدی صنعت نفت غالبا در روزهای گرم تابستان انجام می‌شود که در این شرایط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران تعهدات خود را به صنعت نیروگاهی انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.
براساس این گزارش، غرفه مشترک شرکت‌های تعمیرات نیروگاهی ایران و قطعات توربین شهریار از روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه به مدت چهار روز از ساعت ۹ تا ۱۵ در سالن ۴۰ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان از بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خواهد بود.