احداث دو فیدر جدید برای بهبود وضعیت برق شهرستان پلدختر

طبق گفته مدیرعامل، فیدرهای ۲۲ بهمن و ۷ تیر به صورت کامل تخریب شده و شرکت توزیع برق مجبور به تامین برق شهرستان پلدختر از فیدرهای موقت و شبکه برق رسانی فرسوده و قدیمی بوده است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق لرستان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در مورد خسارات بخش‌هایی از شبکه برق شرکت پس از سیل ویرانگر سال ۹۸ اظهار داشته است. طبق گفته مدیرعامل، فیدرهای ۲۲ بهمن و ۷ تیر به صورت کامل تخریب شده و شرکت توزیع برق مجبور به تامین برق شهرستان پلدختر از فیدرهای موقت و شبکه برق رسانی فرسوده و قدیمی بوده است. این وضعیت منجر به مشکلاتی از جمله خاموشی‌ و ضعف ولتاژ در شهرستان پلدختر شده است.

برای حل این مشکلات، شرکت توزیع برق لرستان تصمیم به احداث دو فیدر جدید با نام‌های کشکان و کاوکولی گرفته است. هزینه احداث این دو فیدر بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بوده و امیدواریم با تامین برق پایدار شهرستان پلدختر، رضایتمندی مردم این شهرستان را فراهم کنیم.

با حمایت‌های مدیرعامل، شرکت توزیع برق لرستان توانسته است دو فیدر کشکان و کاوکولی را با استفاده از دکل‌های فلزی و ۶ کیلومتر خط دو مدار احداث کند و به مرحله بهره‌برداری برساند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این دو فیدر، احداث یک و نیم کیلومتر کابل فاصله‌دار در نقاطی که حریم یا مشجر بودند است، که این خود موجب افزایش ضریب اطمینان شبکه می‌شود.

انجام این پروژه علاوه بر افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه برق شهرستان پلدختر، بار پست فوق توزیع بابازدید را نیز کاهش می‌دهد. این اقدامات برای شهرستان پلدختر به عنوان یک راهکار موثر برای حل مشکلات برق و افزایش رضایتمندی ساکنین این منطقه محسوب می‌شود.