روابط عمومی قلب تپنده بخش ها و عرصه های مختلف است.

مدیر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در پیامی ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالین این عرصه تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد تقوی کولیوند در این پیام آورده است: بشر در طول تاریخ دوران‌ های مختلفی را تجربه کرده است. […]

مدیر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در پیامی ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالین این عرصه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد تقوی کولیوند در این پیام آورده است: بشر در طول تاریخ دوران‌ های مختلفی را تجربه کرده است. دوره‌هایی که از دیدگاه اهالی رسانه تحت عنوان دوره‌های سنتی، مدرن، پست‌مدرن و ترانس مدرن قابل‌بررسی هستند. می‌توان گفت انسان امروز، همان انسان اولیه است که به‌جای ارتباط با غار، درختان، پرندگان، حیوانات و طبیعتی که ساخته‌وپرداخته خالق جهانیان است، با ساختمان‌های چندطبقه، انواع ماشین‌ها و تکنولوژی‌های نوین که همگی ساخته دست نوع بشر هستند، روبه‌روست و همان‌طور که در طول تاریخ زندگی انسان متحول شده است، روحیات و روان او نیز تغییر و تحولاتی را تجربه کرده است. انسانی که در زمان‌های گذشته عضوی از خانواده‌ای بزرگ بوده، روابط محدود ولی عمیق‌تر را تجربه می‌کرده، به مشاغل ساده با ابزارهای ابتدایی که معمولاً ساخته دست خودش بوده اشتغال داشته و برای حمل‌ونقل و ارتباطات از چهارپایان و برخی حیوانات استفاده می‌کرده، امروز در خانواده‌های هسته‌ای یا تک والدینی زندگی می‌کند. ارتباطاتش از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با افرادی بیشتر، ولی شکننده‌تر است. با انواع شغل‌هایی که حاصل تکنولوژی‌های نوین هستند، مواجه است. برای حمل‌ونقل از انواع ماشین‌ها استفاده می‌کند و با کمک رسانه‌های نوین مرزهای زمانی و مکانی را شکسته و نگاه جدیدی به انسان‌ها و دنیای اطرافش دارد.

انسان امروز، هرروز با حجم زیادی از اطلاعات مواجه است که نمی‌تواند همه آن‌ها را به خاطر بسپارد و یا اینکه نگاه عمیق و صحیحی نسبت به همه آن‌ها داشته باشد. پس نگاهش روزبه‌روز نسبت به این اطلاعات سطحی و سطحی‌تر می‌گردد. انسان امروز، دارای ابزاری مانند شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند از طریق آن‌ها زندگی خود را به هر شکلی که می‌خواهد و یا بهتر است بگوییم به بهترین شکلی که موردنظرش است، به نمایش بگذارد. انسان امروز، همچنین در این شبکه‌ها با انسان‌های دیگری روبه‌روست که زندگی‌شان را به نمایش می‌گذارند. قسمت اعظمی از اطلاعاتی که انسان امروز از رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند، جز دروغ و کذب چیز دیگری نیستند. انسان امروز، گاهی مجبور است در گروه‌ها، کانال‌ها و پیج هایی عضو باشد که مطالب و اطلاعات ضدونقیضی را ارائه می‌کنند و گاهی برخی از همین انسان‌ها در شرایط و موقعیت‌های متفاوت، رفتارهای ضدونقیض و متفاوت دارند.

انسان امروز به خاطر پیشرفت‌های چشمگیر و تکنولوژی‌های متنوع به خود می‌بالد؛ اما، در چنین شرایطی خود را جایگزین خدا و به‌نوعی مادیات را جایگزین معنویات کرده است. چنین شرایطی با ذات و سرشت او و فطرت انسانی او که خداجو، حقیقت‌جو، زیبا دوست، خیرخواه و مبدع است، مغایرت دارد. این شرایط انسان را از معنویات که زمینه‌ساز پرورش روحی او هستند، دور می‌سازند و روزبه‌روز بر مادیات او می‌افزایند. چنین است که گفته می‌شود انسان امروز آسایش را به دست آورده، ولی آرامش را ازدست‌داده است.

در چنین شرایطی ارتباطات، پیچیدگی ها و سختی های خاص خودش را دارد و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، نیازمند توانایی های خاصی هستند. به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه که به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی لقب گرفته است، فرصت را مغتنم شمرده، هم گوشه ای از سختی ها و تفاوت های این شغل را ارائه کرده و هم این روز را به تمامی فعالان این عرصه تبریک عرض می نمایم. بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روزافزون روابط عمومی در دنیای فعلی است که امروزه به قلب تپنده بخش ها و عرصه های مختلف تبدیل شده است.