بازدید مدیر عامل آب منطقه ای گلستان از نمایشگاه مشترک شاهکارهای زرین فام در موزه باستانی شهر گرگان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از نخستین نمایشگاه تخصصی موزه‌ای استان گلستان با عنوان نمایشگاه مشترک شاهکارهای زرین‌فام شهر باستانی گرگان (جرجان) در شهرستان گرگان برگزار شد، بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گستان، در این بازدید که حمیدی مدیر موزه های میراث فرهنگی استان و برهانی مدیر موزه […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از نخستین نمایشگاه تخصصی موزه‌ای استان گلستان با عنوان نمایشگاه مشترک شاهکارهای زرین‌فام شهر باستانی گرگان (جرجان) در شهرستان گرگان برگزار شد، بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گستان، در این بازدید که حمیدی مدیر موزه های میراث فرهنگی استان و برهانی مدیر موزه گرگان حضور داشتند، مهندس حسینی مدیر عامل شرکت از بخش های مختلف موزه شاهکارهای زرین فام به ویزه ظروف مرتبط با آب بازدید کرد.
گفتنی است ، سفال زرین فام یکی از زیباترین تولیدات صنعتی و تاریخی ایران است که شهرتی جهانی دارد .
یکی از مراکز مهم تولید این نوع سفال ، شهر تاریخی گرگان (جرجان _گنبد کاووس) بوده است که با کاوش های باستان شناسی ، نمونه هایی بسیار چشم نواز و نفیس از آن یافت شده و زینت بخش موزه های ایران و جهان است.
سفال جرجان تنها یک نمونه تکنیکی نیست بلکه بسته بسیار قدرتمندی از تکنیک‌های متنوع به حساب می‌آید، زیرا آثاری از ساده‌ترین لعاب‌ها تا لعاب‌های با کیفیت زرین‌فام به معنای داشتن جلای فلزی در این شهر باستانی کشف شده و باید گفت سفال جرجان همپای سفال نیشابور، ری و کاشان قدم برمی‌دارد و سفال جرجان هم به اندازه این اسامی بزرگ‌ محسوب می‌شود.
غبار روبی و عطرافشانی مزار نماینده فقید مینودشت ، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه
با حضور همکاران اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه  و اداره منابع آب گالیکش و مینودشت، غبار روبی و عطرافشانی مزار نماینده فقید مینودشت ، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه به مناسبت گرامیداشت سالروز آغاز به کار مجلس انجام شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت، در این آیین، ضمن غبار روبی و عطرافشانی مزار شهید سید منصور حسینی نماینده فقید مینودشت ، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی ، یاد و خاطره نمایندگان فقید استان گلستان در حادثه پرواز یاک ۴۰ توسط رییس اداره منابع  آب مینودشت و گالیکش، و سرپرشت منابع آب کلاله و مراوه تپه و همکاران و تلاشهای این عزیزان برای توسعه استان گلستان گرامی داشته شد.