۳ مجتمع آبرسانی گرفتار سیل در سیستان و بلوچستان وارد مدار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، "علیرضا قاسمی" با اعلام این خبر بیان کرد: با تداوم بارش‌های سیل‌آسا در هفته جاری، بسیاری از تاسیسات آبرسانی جنوب استان از جمله شهرستان سراوان و گلشن آسیب دید یا از مدار بهره‌برداری خارج شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و آماده باش نیروهای عملیاتی آبفا، در هر نقطه‌ای که حوادث در بازدیدهای میدانی مشاهده یا از سوی مردم گزارش شد، به صورت فوری اقدام‌های لازم نسبت به رفع آن صورت گرفت تا هر چه سریعتر وضعیت شبکه آب شرب اهالی شهرها و روستاهای آسیب دیده پایدار شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: از آنجایی که خطوط پمپاژ و انتقال شبکه آبرسانی مرکز بخش کله‌گان بر اثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه از مدار بهره‌برداری خارج شده بود، با همت و تلاش شبانه‌روزی نیروهای تاسیسات آبفای سراوان نسبت به راه‌اندازی مجدد آن و خدمات‌رسانی به مردم اقدام شد.

وی ادامه داد: در این حادثه ۳ مجتمع آبرسانی بخش کله‌گان شامل فهره و ایبیک، بند ولجی و کله‌هوک دچار آسیب شده بود که شب گذشته وارد مدار و مشکل آب شرب ساکنان این منطقه مرتفع شد.

قاسمی ضمن تقدیر از همکاری و همدلی مردم کله‌گان جهت رفع حوادث ایجاد شده، افزود: برخی از اهالی نیز با تجهیزاتی که در اختیار داشتند، به کمک نیروهای آبفا آمدند تا در شرایط سخت و سیلابی بودن معابر در کنارشان باشند و عملیات تسریع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طی مدت ترمیم شبکه آبرسانی کله‌گان، آب مورد نیاز مردم روستاهای آسیب دیده از طریق مخازن تامین می‌شد تا از نظر آبی دچار مشکل نشوند.