۳۸۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح در برق منطقه‌ای خوزستان‎‎

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این شرکت ۳۷ پروژه با ارزش سرمایه‌گذازی ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آماده افتتاح در هفته دولت دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت ۳۷ پروژه خط و پست در بخش انتقال و فوق‌ توزیع در استان‌های تحت نظارت این شرکت در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آماده افتتاح است.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ها ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بخشی از این پروژه‌ها را صنایع و بخش خصوصی انجام داده‌اند و با همکاری و نظارت برق منطقه‌ای خوزستان، برق مورد نیاز خود را تامین کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این پروژ‌ها شامل نوسازی و بهینه‌سازی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و افزایش ظرفیت جدید در بخش پست‌ها و خطوط برق است.
دشت‌بزرگ اضافه کرد: از مهم‌ترین این پروژه‌ها که با همکاری بخش خصوصی آماده افتتاح است می‌توان به پست ۴۰۰ کیلوولت GIS شهید آبکار و خط دومداره آن در خرمشهر اشاره کرد.
وی افزود: دزفول، شوشتر، خرمشهر، بهبهان و گچساران از جمله شهرهایی است که این شرکت پروژ‌هایی برای افتتاح دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان این پروژه که همه برای تقویت بخش زیرساختی برق برنامه‌ریزی و احداث شده‌اند باعث افزایش پایداری شبکه و قابلیت اطمینان آن خواهد شد و کمک می‌کنند که درصد بارگیری از تاسیسات و خاموشی‌ها در شبکه انتقال و فوق توزیع کاهش یابد‌.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.