در سال جاری؛

۳۰۰ کنتور هوشمند در سروآباد نصب می شود

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد از نصب و راه اندازی ۳۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین پرمصرف در بخش های مختلف شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالله آذری مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند یکی از راهکارهای موثر در اصلاح رفتار مشترکان پرمصرف و کنترل بار شبکه برق است، گفت: در قالب این طرح کنتورهای هوشمند جایگزین کنتورهای قدیمی می‌شوند و اطلاعاتی از قبیل مصرف برق، میزان ولتاژ، جریان و ضریب توان در این کنتورها ثبت می شود.

 

وی با بیان اینکه در کنتورهای هوشمند رفتار مصرف و نظارت مصرف‌کننده بر سیستم و صورتحساب جهت شفافیت بیشتر به مشترکین ارائه می شود، افزود: از ابتدای اجرای این طرح در شهرستان سروآباد تاکنون ۴۸ دستگاه کنتور هوشمند با هدف هوشمندسازی لوازم اندازه گیری و ایجاد بستر و قرائت از راه دور برای مشترکین پرمصرف در بخش‌های مختلف نصب شده است.

 

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد به اجرای فاز دوم طرح فهام در این شهرستان اشاره کرد و افزود: قرار است در فاز دوم، قریب به ۳۰۰ دستگاه کنتورهوشمند برای مشترکین پرمصرف در بخش های مختلف شهری و روستایی نصب و راه اندازی شود.

 

آذری نصب کنتورهای هوشمند را پیش نیاز اعمال برنامه های مدیریت مصرف برق عنوان کرد و گفت: برای اعمال تعرفه های مختلف درساعات اوج مصرف برق یا حتی خارج ازآن زمان، نصب این کنتورها برای مشترکان پرمصرف امری ضروری است.

 

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد امکان برقراری دوسویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری و پردازش و ارسال اطلاعات به شرکت را ازمزیت های استفاده از کنتورهای هوشمند عنوان کرد و تصریح کرد: آگاهی شرکت از مقدار انرژی مصرف شده در ساعات پرباری و کم باری و آگاهی مصرف کنندگان ازمقدار مصرف ساعتی و روزانه و امکان تشخیص سرقت انرژی از کنتور از دیگر فابلیت های کنتورهای هوشمند است.