۲ اخطاریه قطع برق برای ادارات پرمصرف در استان صادر شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه کاهش ساعت کار ادارات می تواند مصرف برق استان را تا ۴ مگا وات کاهش دهد، گفت: در همین راستا تاکنون ۲ اخطاریه قطع برق برای دو سازمان پرمصرف در سطح استان صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تاکید بر اینکه تلاش و همت مجموعه بر گذر از پیک مصرف ۱۴۰۱ با کمترین خاموشی ها در سطح استان است، گفت: با توجه به شروع فصل گرما و آغاز پیک مصرف برق ورود تجهیزات سرمایشی به شبکه برق، مجموعه اقداماتی جهت ایجاد تعادل بین میزان تولید و تقاضا برای مصرف برق در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود:در همین راستا با هدف مدیریت اضطراری بار و مدیریت بهینه مصرف در پیک امسال، با ابلاغ استاندار کردستان ساعت کار ادارات استان کردستان یک ساعت زودتر به پایان می رسد.

لهونیان با اشاره به اینکه در مجموع هزارو ۸۹۳ اداره و سازمان در سطح استان وجود دارد که میزان برق مصرفی آنها در شرایط معمول برابر با ۱۰ مگاوات است، افزود: از مجموع این ادارات، هزارو ۱۸۲ مورد آنها مجهز به کنتور هوشمند هستند که با اجرای طرح کاهش ساعات کار ادارات استان، پیش بینی می شود  قریب به ۴ مگاوات در مصرف برق در کردستان صرفه جویی می شود.

وی همچنین از پایش از راه دور مصرف برق ادارات استان در فصل تابستان خبر داد و گفت: در همین راستا و به دنبال مصرف بیش از اندازه برق در دو سازمان سطح استان، ۲ مورد اخطاریه قطع برق در ۱۸ خرداد برای این ادارات صادر شده که در صورت عدم کاهش مصرف ، برق آنان ظرف ۲۴ ساعت آینده قطع خواهد شد.

لهونیان با بیان اینکه این طرح قدرت مانور بیشتری جهت تامین برق پایدارسایر مشترکان فراهم می ‌کند، گفت: در این طرح مصرف برق بخش اداری استان در ساعات اوج مصرف، کاهش پیدا می کند و در نتیجه میزان برق صرفه‌جویی شده به بخش‌های دیگر بخصوص بخش خانگی اختصاص داده می شود.

وی گفت: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌های مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، سازمان صنعت، معدن وتجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان جهت عبورموفق  از پیک ۱۴۰۱ و پرهیز از اعمال خاموشی برق در سطح استان است و در این راستا سیاست‌های تشویقی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

لهونیان با تاکید بر ضرورت همکاری همه مشترکان خانگی، صنایع و کشاورزان برای گذر از پیک بار تابستان۱۴۰۱، گفت: تخصیص پاداش به مشترکان بخش خانگی در صورت کاهش مصرف برق، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی و بخش های کشاورزی استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک، رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق و کاهش ساعت کاری ادارات از جمله برنامه‌ها و اقدامات تشویقی و ترغیبی شرکت توزیع برق استان برای گذر از پیک تابستان است.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت پس از یک بار اخطار، با قطع برق مواجه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان اظهار داشت: هدف این مجموعه استفاده بهینه از انرژی برق علل الخصوص در زمان پیک مصرف برق است تا بتوانیم با ایجاد تعادل میان تولید و تقاضا برای مصرف، بستر بهره مندی همه مشترکان از انرژی برق را فراهم وخاموشی های ناشی از کمبود برق را به صفر و یا به حداقل برسانیم که جهت تحقق این مهم نیازمند مدیریت مصرف برق توسط هر یک از مشترکان برق در سطح استان هستیم.