طی مدت یکسال :

۲۸ هزار و ۷۱۸ عملیات فنی در خطوط برق کلانشهر اهواز انجام شد

 مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: با تلاش گروه های ویژه و در راستای استمرار خدمت رسانی مطلوب به شهروندان تعداد ۲۸ هزار و ۷۱۸ عملیات فنی از سال گذشته تاکنون روی شبکه توزیع برق کلانشهر اهواز انجام شد.

عبدالحمید عباس شیاری سه شنبه در حاشیه برگزاری عملیات فنی برق کلانشهر اهواز با اشاره به نحوه اجرای این عملیات در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:پیش از این برای تعویض تجهیزات آسیب دیده شبکه فشار متوسط، با برنامه ریزی و هماهنگی دیسپاچینگ،پس از اطلاع رسانی و اعمال خاموشی با برنامه تعمیرات شبکه انجام می شد، ولی در حال حاضر با راه اندازی ۲ مرکز نت غرب و شرق و در مقطع یکساله ۱۴۰۰تاکنون بدون اعمال خاموشی، تعداد ۲۸ هزار و ۷۱۸ عملیات تعویض و نصب تجهیزات مختلف اعم از پایه، کراس آرم، مقره، سیم و کابل انجام شده است.

وی گفت: به منظور عبور موفق از پیک تابستان این تعداد عملیات فنی توسط گروه های ویژه کار با خطوط برقدار روی شبکه ۱۱ و ۳۳ هزارولت در کلانشهر اهواز انجام شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در خصوص برنامه های حفظ پایداری هرچه بیشتر شبکه برق در فصل تابستان ۱۴۰۱ گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در امور نگهداری و تعمیر شبکه فشار متوسط، تاکنون اقدامات فنی مهمی درشهرستان های اهواز،حمیدیه، باوی و کارون صورت گرفته و مطابق آمارهای ارائه شده از مرکز ۱۲۱ و سایر درگاههای ارتباطی شهروندان با شرکت، حجم تماس تلفنی مشترکان در خصوص عدم استمرار برق به حداقل رسیده است که نشان دهنده پایداری بالای شبکه می باشد.

شیاری خاطر نشان کرد: راه اندازی گروه های ویژه کار با خطوط برقدار با هدف انجام نگهداری و تعمیرات بدون وقفه در شبکه توزیع و در نهایت رسیدن به شاخص ۹۹ دقیقه خاموشی در سال به ازای هرمشترک صورت گرفته و در ۲ بخش سخت افزاری و نرم افزاری، گروه های فنی با استفاده از ابزارهای پیشرفته اقدام به اجرای مانور روی تجهیزات شبکه برق می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز همچنین گفت: شرایط آب و هوایی منطقه و گرمای شدید در ساعت های پیک یا اوج مصرف باعث گرم شدن تجهیزات منصوبه می شود و همراهی و همکاری شهروندان در این ساعت ها برای صرفه جویی حداکثری در مصرف برق نقش مهمی در حفاظت از تجهیزات برق دارد زیرا همزمانی مصرف زیاد و گرمای شدید تاب آوری شبکه را کاهش داده و باعث بروز حوادث اتفاقاتی می شود.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت ارزشمند شهروندان در پیاده سازی برنامه های مدیریت مصرف از شهروندان خواست در راستای صیانت از منابع انرژی الکتریکی خصوصا در این شرایط که با شدت گرما و عدم توازن در تولید و مصرف مواجه هستیم نسبت به رعایت توصیه های کارشناسان برق اهتمام بیشتری داشته باشند.

کلانشهر اهواز ۶۰۹ هزار مشترک برق دارد که ۵۵ هزار مشترک روستایی، ۸۵ هزار مشترک تجاری ، ۲ هزار مشترک صنعتی ، یک هزارو ۵۰۰ مشترک کشاورزی و ۲۵ هزار مشترک عمومی دارد.

امور برق شهرستان‌های اهواز ، باوی، حمیدیه و کارون زیر نظر شرکت توزیع برق اهواز است.