گستره خدمات شرکت های آب و فاضلاب با تکیه بر توان داخلی است.

جزءقاسمی به عنوان نماینده مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب کشور در جلسه ویدئو کنفرانسی مدیران صنعت آب و برق با وزیر نیرو گفت: گستره خدمات شرکت های آب و فاضلاب در تمام نقاط کشور، از دورترین روستاها تا دورترین شهرها گسترده شده و قابل مشاهده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان […]

جزءقاسمی به عنوان نماینده مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب کشور در جلسه ویدئو کنفرانسی مدیران صنعت آب و برق با وزیر نیرو گفت: گستره خدمات شرکت های آب و فاضلاب در تمام نقاط کشور، از دورترین روستاها تا دورترین شهرها گسترده شده و قابل مشاهده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار داشت: جمعیتی بالغ بر۶۶میلیون نفر در ۱۲۴۸ شهر و در قالب ۵/۱۷ میلیون اشتراک و ۳۶هزار و ۶۷۶ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در قالب ۶میلیون اشتراک تحت پوشش خدمات آب می باشد.

وی افزود: در ۳۳۹ شهر و ۷۰ روستا با جمعیت ۳۵ میلیون نفر در قالب ۲/۸ میلیون اشتراک فاضلاب، تحت پوشش خدمات شرکت های آب و فاضلاب هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: شرکت های آب و فاضلاب از بدو تاسیس با تلاش مضاعف و تکیه بر توان داخلی، نیروی متخصص و کارآمد و تلاش جهادی خدمات بسیار زیادی را در صنعت آب و فاضلاب ارائه داده و باعث گسترش خدمات در جای جای مرز و بوم کشور گردیده است.

 جزءقاسمی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته شاهد افزایش مصرف آب جهت رعایت پروتکل های بهداشتی بوده ایم ، یادآور شد: آغاز سال ۹۹ برای شرکت های آب و فاضلاب با پاندمی کرونا مواجه بود و محدودیت های بسیار زیادی را برای شرکت ها ایجاد کرد.

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان زنجان تصریح کرد:  یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و انتقال وظایف شرکت های آبفار سابق به شرکت های آب و فاضلاب استانی، عملا فشار مضاعفی را بر شرکت های آب و فاضلاب وارد می کند.

وی افزود: این یکپارچه سازی در راستای ارتقاء خدمات در روستاها و سرعت بخشیدن به طرح های آبرسانی روستایی بود که این مهم در این مدت اتفاق افتاد که قابل رصد در سطح روستاها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در ادامه خاطر نشان ساخت:  خشکسالی بی سابقه نیم قرن اخیر، افزایش قیمت هزینه های تامین کالا و خدمات، هزینه های جاری و اختلاف قیمت تمام شده آب آشامیدنی سالم مشکلات فراوانی را به شرکت های آب و فاضلاب کشور تحمیل می کند.