کشف دستگاه های رمز ارز غیرمجاز در شهرستانهای کرمان

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، مدیر برق شهرستان بم گفت : این تعداد دستگاه، بیش از ۵۵۰ کیلو وات مصرف برق غیر مجاز داشتند که دو مورد آن از تعرفه صنعتی و بقیه ، اشتراک خانگی بوده است. حمزه صدیقی با اشاره به خسارت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی ۲۳۶ دستگاه غیر مجاز، افزود: این دستگاه‌های رمز ارز، تاثیر مستقیم بر کاهش […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، مدیر برق شهرستان بم گفت : این تعداد دستگاه، بیش از ۵۵۰ کیلو وات مصرف برق غیر مجاز داشتند که دو مورد آن از تعرفه صنعتی و بقیه ، اشتراک خانگی بوده است.

حمزه صدیقی با اشاره به خسارت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی ۲۳۶ دستگاه غیر مجاز، افزود: این دستگاه‌های رمز ارز، تاثیر مستقیم بر کاهش ولتاژ دارند و موجب خاموشی‌های پایدار  و وارد کردن خسارت به لوازم‌ سایر مشترکان  می شوند.

وی همچنین خطرنشان کرد:  تاکنون هیچ گونه مجوزی برای استخراج دستگاه رمز ارز در شهرستان بم صادر نشده  و شهروندان در صورت مشاهده فعالیت دستگاههای رمز ارز غیر مجاز، می توانند به حراست اداره برق و نیروی انتظامی اطلاع دهند تا با آن‌ها برخورد جدی و قانونی شود.

کشف سه دستگاه رمز ارز غیرمجاز در شهرستان بافت

یکتا مدیر برق شهرستان بافت با اشاره به کشف سه دستگاه رمزارز دیجیتال در این شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف بالای دستگاه های رمزارز و بدتر از آن خسارت زیادی که این دستگاه های غیرمجاز به شبکه توزیع وارد می کنند برق شهرستان بافت با جدیت تمام به دنبال جمع آوری و کشف این دستگاه های غیرمجاز می باشد.

وی افزود: در راستای پیشگیری از استفاده غیر مجاز رمزارز با همکاری و تلاش شبانه روزی مامورین زحمت کش پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ، سه دستگاه رمز ارز کشف و همچنان تلاش‌ها برای کشف این رمزارزهای غیرمجاز، ادامه دارد.

یکتا، ادامه داد: بخشی از رمزارزها در معادن غیرفعال، بخشی از آن‌ها در گاوداری‌ها و کارگاه‌های تعطیل وجود داشته که با ذکاوت ماموران نیروی انتظامی به خوبی کشف و متخلفان این امر دستگیر شدند.

وی ضمن تقدیر از مجموعه قضایی و انتظامی شهرستان، اظهار نمود: از مردم فهیم شهرستان بافت، خواهشمندیم در صورت مشاهده استفاده از این نوع دستگاه ها به حراست مدیر برق و یا نیروی انتظامی این شهرستان اطلاع دهند تا با آن ها برخورد جدی و قانونی شود.

کشف ۳۴۰ کیلوگرم سیم و تجهیزات برقی در شهرستان جیرفت

غلامعباس انجم شعاع مدیر برق شهرستان جیرفت از کشف یک محموله ۳۴۰ کیلوگرم سیم و کابل مسی خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان جیرفت با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل ۳۴۰ کیلوگرم سیم و کابل سرقتی با استفاده از یک دستگاه کامیونت، مطلع و موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این رابطه ماموران با استقرار و پایش نامحسوس، موفق به شناسایی و توقیف کامیون مورد نظر شدند و طی بازرسی های صورت گرفته ۳۴۰ کیلوگرم سیم و کابل سرقت شده از شبکه برق رسانی، کشف و متهم مذکور نیز دستگیر گردید.

انجم شعاع خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده و پی جویی ماموران مشخص گردید فرد دستگیر شده به عنوان مالخر، سیم های سرقتی را خریداری و قصد داشت آن ها را در پوشش حمل ضایعات به استان تهران منتقل نماید که خوشبختانه با هوشیاری مامورین پلیس آگاهی شهرستان جیرفت دستگیر و علاوه بر اعتراف به جرم ارتکابی خود، پرونده وی به محاکمه قضایی تحویل داده شد

شایان ذکرا است به استناد ماده ۶۵۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، افرادی که مبادرت به سرقت وسایل و متعلقات تاسیسات عمومی مانند موارد ذکر شده می کنند به یک تا پنج سال حبس محکوم، خواهند شد.