افزایش قدرت مانور و پایداری شبکه برق با احداث طرح دایم پست ۱۳۲ کیلوولت شاهد بهبهان؛

ارزش سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات احداث طرح دائم پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت شاهد در بهبهان با ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر به پایان رسید و برق‌دار شد.

افزایش قدرت مانور و پایداری شبکه برق با احداث طرح دایم پست ۱۳۲ کیلوولت شاهد بهبهان؛ ارزش سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال

به گزارش برقاب، معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات احداث طرح دائم پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت شاهد در بهبهان با ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر به پایان رسید و برق‌دار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، مهدی ابوعلی گله‌ داری بیان کرد: عملیات احداث طرح دائم پست ۱۳۲.۳۳ کیلوولت شاهد بهبهان شامل تأمین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب و راه اندازی به ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر که از پروژه‌های حیاتی ابلاغی وزیر نیرو جهت گذر از پیک سال ۱۴۰۳ بوده، به پایان رسید و آماده بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۴۰۲۸ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه باعث افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق در منطقه، ایجاد ظرفیت‌های جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی و عمومی، تعدیل بار ترانس‌ پست‌های برق مجاور و افزایش قدرت مانور بر روی شبکه خواهد شد.
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: برای برق‌دار کردن پست شاهد و استفاده از ظرفیت این پست، ورود و خروج خطوط ۱۳۲ کیلوولت بهبهان اصلی ـ ارجان و بهمئی ـ شاهد در پست شاهد نیز با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.
لازم به توضیح اینکه از مهر ماه ۱۴۰۲ تاکنون با احتساب طول خط فوق در بخش انتقال و فوق توزیع، ۱۲ پروژه پست با ‌ظرفیت ۶۹۵ مگاولت‌آمپر، توسعه ۲ بی۱۳۲ کیلوولت ، ۴ پروژه خط به طول ۱۲ کیلومتر مدار ، ۳ پروژه تعویض هادی خط با هادی پرظرفیت به طول ۳۰ کیلومتر مدار ، ۱ پروژه احداث فیبر نوری به طول ۶۰ کیلومتر و تعویض تعداد ۱۶۷۰ زنجیره مقره‌های کششی خطوط انتقال جمعا با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۱.۹۳۹ میلیارد ریال در شبکه تحت نظارت این شرکت در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.