کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق با تجاری سازی طرح های منتخب رویداد ملی ایده های نو

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: ایده های برگزیده در رویداد ملی ایده های نو در صورت تجاری شدن می تواند به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق کمک کند. یوسف اینانلو معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان قزوین در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رویداد ملی ایده های نو در مواجهه […]

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: ایده های برگزیده در رویداد ملی ایده های نو در صورت تجاری شدن می تواند به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق کمک کند.
یوسف اینانلو معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان قزوین در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رویداد ملی ایده های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق اظهارداشت: امسال بدلیل نبود توازن بین تولید و مصرف انرژی برق، مشکلات عدیده ای را در سطح جامعه ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: برای پیدا کردن راهکار هایی برای گذر از این شرایط و ایجاد توازن بین تولید و مصرف، پیشنهاد شد ایده های نو و برتر برای کاهش مصرف برق با استفاده از نخبگان کشور و با همکاری بنیاد نخبگان استان جمع آوری شود.
اینانلو تصریح کرد: پس از دادن فراخوان از سراسر کشور طرح های خوبی به دبیرخانه رویداد ملی ایده های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق ارسال شد و طرح های مختلفی در بخش های صنعت، کشاورزی، تجاری و حتی خانگی دریافت کردیم.
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: تعدادی از طرح و ایده های ارائه شده به صورت موردی کاربردی شده که این این طرح ها در برنامه تجاری سازی و صنعتی مورد توجه قرار دارد.
عضو هیئت داوری رویداد ملی ایده های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق خاطرنشان کرد: تعدادی از طرح های ارائه شده در رویداد به صورت آزمایشگاهی بودند و برخی از طرح ها هم در مرحله مطالعاتی قرار دارند که نیازمند کار و پژوهش بیشتری می باشند تا بعد از مرحله آزمایشگاهی به مرحله صنعتی سازی برسند.
وی افزود: اگر این طرح ها و ایده های برگزیده به مرحله اجرایی برسد قطعا در کاهش مصرف انرژی الکتریکی موثر خواهند بود و می توانند زمینه صرفه جویی قابل توجهی را فراهم کنند که با ارزش است اما به نظر می رسد این کار به فرهنگ سازی هم نیاز دارد تا به نتیجه نهایی خود برسد.
اینانلو تصریح کرد: طرح های ارائه شده به رویداد ملی ایده های نو در مواجه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق در مجموع بسیار خوب و قابل توجه بود که از میان ۸۵ مورد ایده رسیده پس از پالایش اولیه ۲۵ طرح به مرحله نهایی رسید و در نهایت سه طرح انتخاب گردید.
وی گفت: چند طرح هم شایسته تقدیر شناخته شد و بزودی در مراسمی از صاحبان طرح های برتر تجلیل خواهد شد.
اینانلو در زمینه شاخص های انتخاب ایده های برتر در رویداد ملی ایده های نو در مواجه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق اظهارداشت: طرح های ارایه شده باید قابلیت عملیاتی شدن داشته و اقتصادی هم باشند.
وی درخاتمه بیان کرد: ایده ها ی منتخب در صورت تجاری و صنعتی شدن قادرند ۱۰ الی ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند.