کاهش ۵۱ مگاواتی مصرف برق در کردستان تحقق یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرستان گفت: با مدیریت بار انجام شده در سطح استان، میزان سهمیه تعیین شده از سوی توانیر مبنی بر کاهش ۵۱ مگاواتی مصرف برق در استان کردستان، تحقق یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تاکید بر اینکه تلاش و همت این شرکت بر گذر موفق از پیک مصرف ۱۴۰۱ با کمترین خاموشی ها در سطح استان خواهد بود، گفت: در آغاز پیک تابستان ۱۴۰۱ و با ورود موج گرما به استان و در نتیجه افزایش استفاده از تجهیزات سرمایشی، مجموعه اقداماتی جهت ایجاد تعادل بین میزان تولید و تقاضا برای مصرف برق در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود: به دنبال اجرای این برنامه ها و پس از گذشت ۴۷ روز( از ۱۵ خرداد تا  پایان تیرماه) از آغاز برنامه های مدیریت بار در استان، میزان سهمیه تعیین شده توانیر جهت صرفه جویی بار در استان مبنی بر کاهش ۵۱ مگاواتی مصرف برق، تحقق یافت.

لهونیان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد برق مصرفی در استان مربوط به مشترکان بخش کشاورزی است، گفت: با همکاری مشترکان بخش کشاورزی از طریق خاموش کردن الکترو پمپ های خود در ساعت پیک مصرف در چارچوب تفاهم نامه فی ما بین و رعایت الگوهای مصرف، ۳۰ مگاوات در مصرف برق در این بخش صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی خوب و مطلوب در خصوص صرفه‌جویی در بخش اداری مبنی بر کاهش مصرف برق ادارات در ساعات کاری تا ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری تا  ۶۰ درصد به نسبت دوره مشابه سال گذشته، گفت: در بخش های عمومی و اداری نیز در مجموع  قریب به ۱۰ مگاوات برق در استان  مدیریت شده است.

لهونیان با تاکید بر اینکه در بخش صنایع نیز با جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای میانی هفته مدیریت خوبی در مصرف برق صورت گرفته است، افزود: در مجموع در بخش صنایع نیز قریب به ۱۰ مگاوات مصرف برق کاهش یافته و در بخش مولدهای خود تامین نیز با کاهش یک مگاواتی مصرف برق در استان مواجه بوده ایم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تمام تلاش این شرکت پایدار نگه داشتن شبکه برق برای مشترکین خانگی و مراکز حیاتی و حساس استان است، افزود: ۸۲ درصد ازکل مشترکین برق  در استان را مشترکین بخش خانگی تشکیل می دهد که قریب به ۴۴ درصد کل انرژی برق مصرف شده در استان را به خود اختصاص می دهند لذا جهت عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ و تأمین برق مطمئن و پایدار مشترکان خانگی مستلزم همکاری کل مشترکین استان در بخش های مختلف با اولویت بخش خانگی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به مشوق‌های بخش خانگی در صرفه‌جویی برق نیز گریزی زد و افزود: مشترکان خانگی به ازاء هر کیلو وات کاهش مصرف برق، ۵۰۰ تومان پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در صورتحساب آنان اعمال می شود و مشترکانی که الگوی مصرف را به خوبی رعایت کنند صورتحساب مصرفی آنها در دوره پیک، به صورت صفر محاسبه و صادر خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: مشترکان بخش های خانگی می توانند با خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم درجه کولرهای گاز روی ۲۵ درجه، قرار دادن درجه کولرهای آبی روی دور کند و استفاده از نور طبیعی در روز، انتقال زمان استفاده از تجهیزات برقی خانگی پرمصرف به خارج از ساعت پیک بار،  در مدیریت بار و کاهش میزان مصرف انرژی برق کمک شایانی به صنعت برق خواهند نمود.

لهونیان در پایان ابراز امیدواری کرد در صورت تداوم همکاری مشترکان بخش های مختلف و با توجه به مجموعه تدابیر و اقدامات اتخاذ شده در سطح استان می توان تابستان امسال را بدون خاموشی برق سپری نماییم.