کاهش بار ۲۵۰۰ کیلوواتی برق با جمع آوری ۱۰۲۶ دستگاه رمز ارز غیرمجاز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: درپنج ماهه‌ نخست سال جاری، ۱۰۲۶دستگاه رمزارزغیرمجازکشف و شناسایی شد که این اقدام ، صرفه جویی بیش از ۲۵۰۰ کیلووات برق را به همراه داشت. احمدرضا خسروی، با اعلام این خبر افزود: در سال ۹۹ نیز تعداد ۶۷۴ دستگاه رمزارزغیرمجاز در سطح استان کشف شد. وی، با […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: درپنج ماهه‌ نخست سال جاری، ۱۰۲۶دستگاه رمزارزغیرمجازکشف و شناسایی شد که این اقدام ، صرفه جویی بیش از ۲۵۰۰ کیلووات برق را به همراه داشت. احمدرضا خسروی، با اعلام این خبر افزود: در سال ۹۹ نیز تعداد ۶۷۴ دستگاه رمزارزغیرمجاز در سطح استان کشف شد.

وی، با بیان اینکه دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز یکی از مهمترین عوامل افزایش غیرمجاز مصرف برق بوده  و همچنین سبب تضییع حقوق مشترکان می‌شود، اظهار داشت: این شرکت مقابله با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها در استان را به صورت جدی و مستمردر دستورکار خود قرار داده که تاکنون به نتایج مطلوبی نیز دست یافته ایم.

وی، برگزاری چندین مورد اقدام فراگیر با هدف ردیابی و کشف دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز، تشکیل گروه های ویژه جهت بررسی میدانی و شناسایی محل‌های نصب این دستگاه ها، هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز جهت ورود به مراکز استقرار رمز ارز غیرمجاز و… را ازجمله  اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در زمینه‌ی شناسایی و برخورد با مراکز تولیدرمز ارز غیرمجاز عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در ادامه سخنان خود بر مقابله جدی با افرادی که منازل، کارگاه‌ها، دامداری ها، چاه های کشاورزی و سایر اماکن تجاری، عمومی و اداری را به مراکز استخراج غیرقانونی رمز ارزها تبدیل کرده اند، تاکید کرد و یادآور شد: مالکینی که قصد اجاره منزل، مغازه، کارگاه، دامداری، چاه‌ کشاورزی و سایر املاک خود را دارند، توجه داشته باشند در صورتی که مستاجر در ملک اجاره ای اقدام به نصب و استفاده از دستگاه های استخراج رمز ارز غیر مجاز نماید، علاوه براعمال جریمه های درنظر گرفته شده بر روی صورتحساب برق مصرفی اشتراک برق، تبعات قانونی این موضوع متوجه مالک انشعاب است.  خسروی، درخاتمه سخنان خود تصریح کرد: شهروندان می توانند از طریق شماره ۱۱۳ستاد خبری وزارت اطلاعات،شماره ۱۱۴ ستاد خبری اطلاعات سپاه ، سامانه “سمات” شرکت توانیر به آدرسwww.tavanir.org.ir/samaat وثبت گزارش و یا ارسال پیامک به شماره های:  ۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷ و شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را معرفی نمایند و از پاداش میلیونی،تاسقف ۲۰ میلیون تومان ، مطابق دستورالعمل، بهره مند گردند.