هفدهمین جلسه کارگروه انرژی و تأمین نیازهای ضروری برگزار شد

همزمان با هفته نکوداشت پدافند غیر عامل ، هفدهمین جلسه کارگروه انرژی و تأمین نیازهای ضروری شورای پدافند غیرعامل استان اصفهان با در سالن جلسات دکتر حسابی برگزارگردید .

همزمان با هفته نکوداشت پدافند غیر عامل ، هفدهمین جلسه کارگروه انرژی و تأمین نیازهای ضروری شورای پدافند غیرعامل استان اصفهان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان و مدیران پدافند غیرعامل ، مدیریت بحران و HSE شرکت گاز ، مدیران پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت های : توزیع نیروی برق استان و شهرستان اصفهان ،تولید نیروی برق ، پالایش نفت ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اصفهان و برق منطقه ای اصفهان در سالن جلسات دکتر حسابی برگزارگردید .

به گزارش برقآب و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس رسول موسی رضایی مدیرعامل این شرکت ضمن تبریک  هفته پدافند غیرعامل، با اشاره به اهمیت بحث انرژی در دنیای امروز گفت:جهان بدون انرژی یک جهان مرده است وبه لحاظ امنیتی حفظ و حراست از این انرژی حیاتی بسیار مهم است  در صنعت برق نیز از قدیم الایام سعی بر این بوده است که با حفظ پروتکل های ایمنی اختلالی در شبکه برق پیش نیاید .

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان با تأکید بر مدیریت مصرف و تغییر فرهنگ مصرف گفت : ما تا کی میتوانیم نیروگاه بسازیم یا زیرساختهای انرژی را توسعه دهیم این مهم نیاز به فرهنگ سازی همه جانبه دارد تا مصرف انرژی را مدیریت نموده و درست مصرف کنیم .

مهندس موسی رضایی با بیان این موضوع که منابع تجدید پذیرهم بالاخره روزی پایان خواهد یافت افزود : با فرهنگ سازی و مدیریت مصرف انرژی است که هم میتوانیم منابع محدود انرژی را مدیریت کنیم و هم سهم آیندگان از این منابع خدادادی را حفظ کنیم در غیر اینصورت نسل آینده ما با مشکل عمده مواجه خواهد شد .

در ادامه دکتر نوحی معاون هماهنگی برق منطقه ای اصفهان ضمن ارائه گزارش کامل وضعیت شبکه برق ، میزان تولید ، اقدامات انجام شده در پیک بار و ….. همچنین فعالیت ها و عملکرد پدافند غیرعامل ، مدیریت بحران و HSE شرکت برق منطقه ای اصفهان را تشریح و در ادامه عوامل تأثیرگذار برروی شبکه های انتقال را دو نوع داخلی و خارجی معرفی نموده و تمهیدات صنعت برق در برابر این حواث را برشمرد .

 در ادامه جلسه نیز کلیپ ” ما ایستاده ایم ” از ساخته های سازمان پدافند غیرعامل کشور پخش و سپس مدیران پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت های عضو کارگروه انرژی استان به شرح اقدامات انجام شده و نیز عملکرد شرکت های خود در هفته پدافند غیر عامل پرداخته و در خصوص راهکارها و پیشنهادات جدید بحث و تبادل نظر گردید.