نقش اساسی آب برای کل هستی بیانگر ضرورت عدم اسراف این مایه حیاتی است.

آیت الله سلیمانی بر مصرفه جوئی در مصرف آب تأکید کرد و گفت: لزوم مدیریت مصرف آب در همه بخش‌ها و پرهیز از اسراف الزامی است. آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار مدیرعامل و معاونین آبفای کاشان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب مسأله بحران آب را جهانی دانست و با اشاره به […]

آیت الله سلیمانی بر مصرفه جوئی در مصرف آب تأکید کرد و گفت: لزوم مدیریت مصرف آب در همه بخش‌ها و پرهیز از اسراف الزامی است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار مدیرعامل و معاونین آبفای کاشان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب مسأله بحران آب را جهانی دانست و با اشاره به اینکه در آینده جنگ بین کشور جنگ برسر نفت نخواهد بود بلکه جنگ بر سر آب خواهد بود، گفت: برخی از کارشناسان جنگ فعلی را جنگ نفت می‌دانند، اما اعتقاد دارند در آینده جنگ نفت تبدیل به جنگ آب خواهدشد.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان، سد سازی در کشور را به عنوان آینده نگری دولتمردان برای جلوگیری ازبحران بی آبی دانست و گفت: ۹۲ درصد از سدهای کشور در دوران انقلاب اسلامی احداث شده است.

آیت الله سلیمانی همچنین برمدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی تأکید کرد و اظهار داشت: توسعه کمی وکیفی آب در بخش‌های شرب و کشاورزی و صنعت باید در دستور کار قرار داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که امروز چه بخواهیم و نخواهیم با خشکسالی‌های ادامه دار و بحران آب در کشور روبرو هستیم، افزود: تفکیک آب شرب از غیر شرب را ضروری است و با اجرای طرح‌های آب شرب از غیر شرب و شبکه فاضلاب شهری می‌توان بحران بی آبی در کشور را مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان فرهنگ سازی در مصرف آب را حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: تبلیغات و اطلاع رسانی در جامعه یکی از راه‌های تبیین فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب است.

محمدرضا اسدی رئیس هیات مدیره ومدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز ابتدای این دیدار با اشاره به نامگذاری یکم تاهفتم تیربه عنوان هفته صرفه جویی در آب، متوسط بارندگی نزولات جوی امسال را ۱۲۵ میلی متر اعلام کرد و گفت: متاسفانه در سال جاری آبی ۷۵ درصد کاهش نزولات نسبت به سال قبل داشتیم.

وی گفت: کاهش نزولات، گرمای زودرس هوا و افزایش مصرف آب، سبب شده تا متولیان امربه فکر چاره اندیشی در این خصوص باشند.

وی افزود: امسال یک ماه جلوتر به استقبال گرمای تابستان رفتیم و از خرداد ماه تابستان سختی را تجربه می‌کنیم که چنانچه مردم در کاهش مصرف آب مدیریت نکنند کمبود و قطعی آب را مانند قطعی برق پیش رو خواهیم داشت.

اسدی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب کاشان مدیریت ۲ شهرستان، ۱۱ شهر و ۶۶ روستا را در قالب یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب بر عهده دارد گفت: ۱۵۲ حلقه چاه با برداشت ۱۸۵۰ لیتر بر ثانیه تامین آب شهری و ۴۶ حلقه چاه با برداشت ۲۶۰ لیتر بر ثانیه تامین آب روستایی را به عهده دارد.

وی، با اشاره به اینکه مشترکان کم مصرف مشمول جایزه آبفایی می شوند و روزی سه نفر از مشترکین کم مصرف از شرکت آبفا جایزه خواهند گرفت، گفت: امیدواریم در سه ماه باقی مانده شاهد شستشوی ماشین و حیاط با آب شرب نباشیم تا بتوانیم بدون قطعی آب سال را به سر ببریم.