نصب ۲۵هزار انشعاب فاضلاب در غرب پایتخت

تا پایان امسال 25هزار انشعاب فاضلاب در مناطق غرب پایتخت نصب خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران با اعلام این خبر گفت: با نصب این انشعاب‌ها، تعداد مشترکان تهرانی که زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند به ۷۰۰هزار مشترک خواهد رسید.

مسعود رضا ثامنی افزود: با توجه به سرعت مناسب اجرای شبکه فاضلاب در مناطق غربی و هم‌چنین ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام)، عملیات نصب انشعاب فاضلاب به طور گسترده در این مناطق در دست اجراست و تا پایان امسال ۲۵هزار انشعاب فاضلاب در مناطق ۲،۵،۹و۷ تهران نصب می‌شود.

ثامنی با بیان این‌که در مناطق ۲۱ و ۲۲ نیز عملیات اجرای شبکه در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار دارد، افزود: در سایر نقاط تهران از جمله مناطق مرکزی که نیاز به توسعه شبکه فاضلاب است، این عملیات در دست اجراست و با مهیا شدن شرایط، نصب انشعاب نیز آغاز می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران تاکید کرد: طبق آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، لوله‌کشی فاضلاب داخل منازل تا محل سیفون بر عهده مالکان بوده و هیچ اجباری برای واگذاری انجام شبکه داخل ساختمان‌ها به پیمانکار و کارگران نصب انشعاب وجود ندارد، مالکان می‌توانند با انتخاب پیمانکار مناسب و منتخب، لوله‌کشی داخلی ساختمان خود را انجام دهند.