نصب ۱۵ هزار کنتور هوشمند برق در سال جاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: این طرح با هدف کاهش مصرف برق و ارتقای راندمان انرژی در استان اجرا خواهد شد.

به گزارش برقآب، به نقل ازپایگاه خبری راسان خبر از ایلام؛ ولی الله ناصری با اشاره به تعویض لامپ‌های پر مصرف، اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده، قرارداد تعویض ۴۴ هزار شعله لامپ LED با شرکت ساتبا منعقد شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: سال گذشته ۱۶۹ شبکه روستایی به طور کامل بازسازی شده و این مهم در سال جاری در تمامی روستاهای دارای شرایط انجام می شوند.

ناصری ادامه داد: همچنین ۲۵۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده با سیم مسی به کابل خودنگهدار تعویض شده است. هدف‌گذاری امسال نیز تکمیل ابر پروژه اصلاح شبکه فرسوده فشار ضعیف و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است.

وی با اشاره به هوشمندسازی لوازم اندازه گیری، عنوان کرد: به منظور عبور از پیک بار در تابستان پیش رو، ۸ هزار کنتور هوشمند تا پایان سال ۱۴۰۲ برای مشترکین هدف نصب گردیده و ۱۵ هزار مورد دیگر در سال جاری برای مشترکین نصب خواهد گردید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳، «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: در راستای تحقق این شعار و جلب مشارکت مردم در امر تولید، زمینه برای حضور فعال آنها در تولید پراکنده برق فراهم شده است.

ناصری افزود: مشترکین خانگی، نهادهای حمایتی، صنایع و شرکت‌های تولیدی می‌توانند در طرح تولید پراکنده برق و احداث واحدهای نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک مشارکت کنند.