مهمترین وظیفه مرکز ۱۲۱ تسریع رفع خاموشی مشترکین است.

مرکز فوریت های ۱۲۱ برق به عنوان پل ارتباطی بین مشترکان و شرکت توزیع نیروی برق استان با هدف کاهش زمان خاموشی ها، تسریع در رفع مشکلات مشترکان درمرکز استان راه اندازی و به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشترکان است. معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی، در حاشیه بازدید […]

مرکز فوریت های ۱۲۱ برق به عنوان پل ارتباطی بین مشترکان و شرکت توزیع نیروی برق استان با هدف کاهش زمان خاموشی ها، تسریع در رفع مشکلات مشترکان درمرکز استان راه اندازی و به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشترکان است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی، در حاشیه بازدید از مرکز فوریت های برق در ستاد شرکت مهمترین وظیفه این مرکز را رفع نقص منجر به خاموشی مشترکین دانست و اظهار داشت: در سال گذشته ۷۶ هزار تماس با این مرکز برقرار شده که حدود۸۰ درصد آن و معادل ۶۱ هزار تماس به علت قطع برق و خاموشی بوده است.
هادی منصوریان با اشاره به ثبت و ضبط تمام مکالمات این مرکز افزود: در سال گذشته از ۶۱ هزار تماس مردم با ۱۲۱، در بیش از نیمی از تماس ها(حدود ۳۰ هزار تماس) با راهنمایی اپراتور مشکل مرتفع شده است که این امر نشان از آن دارد که شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی در پایدار نگه داشتن جریان برق برای مشترکین خود موفق بوده است.
وی افزود: با توجه به استقرار و پیاده سازی سامانه ۱۲۱ فوریت های برق در مرکز خراسان جنوبی، مشترکان با اعلام شناسه قبض خود می توانند بدون اتصال به اپراتور، با استفاده از امکانات سیستم پاسخگویی خودکار، قطع برق، ضعف ولتاژ و یا خاموشی معابر خود را اعلام کنندکه مستقیما به تبلت اکیپ اتفاقات ارجاع می گردد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: دریافت گزارشات مشترکان درخصوص روشنایی معابر و پیگیری جدی درجهت رفع سریع این خاموشی ها یکی از اقدامات موثر همکاران ما درمرکز فوریت های برق می باشد که دراین راستا سال گذشته ۱۵هزار ۹۹۵ تماس مربوط به روشنایی معابر ثبت گردید که اکیپهای روشنایی معابر درکمترین زمان نسبت به رفع خاموشی معابراقدام کردند.
منصوریان با اشاره به فعالیتهای زیربنایی برای کاهش خاموشی ها بیان داشت: یکی از وظایف مهم مرکز فوریتهای برق، مدیریت تماسهای بهمنی ناشی از تماس مشترکین بابت خاموشی های شبکه فشارمتوسط و قطع فیدر به صورت هوشمند وگویا باتوجه به موقعیت مکانی مشترکان با استفاده از سیستم پاسخگویی خودکار است.
وی افزود: مرکز فوریت های برق درمواقع بحرانی و تماس های بهمنی به طور متوسط روزانه توانایی پاسخگویی حدود ۴ هزار تماس و در مواقع عادی به طور میانگین حدود ۲۰۰ تماس را دارد که در همین راستا همکاران در حوزه مرکز استان و ۱۰ شهرستان تابعه، پاسخگوی مردم شریف استان است.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با استقرار و پیاده سازی طرح هوشمند سازی مراکز اتفاقات، فعالیت تیم های عملیاتی به شکل هوشمند و چندمنظوره درآمده و شاخص های عملکرد به ویژه در حوزه زمان ارائه خدمات و تأمین رضایت مشترکان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داشته است.
وی برضرورت حرکت سازمانها به سمت نصب سامانه های هوشمند با هدف تسریع در رفع مشکلات مشترکین و کاهش زمان خدمت رسانی تاکید کرد و افزود: راه اندازی سامانه های هوشمند، گامی بسیارارزشمند در فرآیند مدیریت خاموشی و حوادث برق خواهد بود.

وی بیان کرد: در صورت وقوع هرگونه خاموشی مشترکان می توانند از درگاه های مختلف شامل اپلیکیشن برق من، سایت شرکت توزیع، سامانه  ۱۲۱ و ارسال پیامک، در خصوص خاموشی ها ، اطلاع رسانی کرده که درخواست های آن ها مستقیما به نزدیک ترین خودرو های حوادث ارسال و درکمترین زمان مامور به محل اعزام و اقدام لازم صورت می گیرد.

۶۴ اکیپ اتفاقات و عملیات برق در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی فعال است.

معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶۴ اکیپ اتفاقات وعملیات در ۱۱ شهرستان این استان فعال و آماده ارائه خدمات به مشترکان می باشند.
منصوریان اظهار داشت: به منظور اطمینان از آسایش شهروندان در استان وجلوگیری از بروز هر نوع وقفه درتامین برق،۱۵۵ اکیپ شامل ۳۰۲ نفر نیرو به همراه ۴۶ دستگاه خودرو سبک و۳۰ دستگاه خودرو سنگین به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمت می باشند.

معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: خودروهای اتفاقات و عملیات و فوریت های برق به تجهیزات مدرن وسامانه های نرم افزاری و سخت افزاری مجهز شده است.
منصوریان به راه اندازی طرح هما(هوشمندسازی مرکز اتفاقات)در سطح استان و برای تمامی شهرستان ها اشاره کرد وگفت: در اجرای این طرح اعلام قطع برق مشترکین، خاموشی معابر و یا ضعف ولتاژ از طریق شماره ۱۲۱، اپلیکیشن موبایل و یا وب سایت شرکت مستقیما به نزدیک ترین خودرو اتفاقات ارجاع می شود و مشترکین از طریق موبایل خود می توانند موقعیت خودرو را مشاهده کنند.

اجرای طرح یک در میان روشنایی معابر در بلوارهای اصلی در استان

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت همچنین از اجرای طرح یک در میان روشنایی معابر در بلوارهای اصلی استان خبر داد و افزود: این طرح به علت افزایش مصرف برق در کل کشور احرا شده است.
منصوریان افزایش گرمای هوا، کاهش آب سدها و کمبود قابل توجه تولید برق نیروگاهی به علت بارندگی کم در سال جدید و همچنین افزایش تعداد مراکز رمز ارز و افزایش بار مصرفی صنایع در فروردین ماه به نسبت مدت مشابه در سال گذشته را از مهمترین دلایل افزایش مصرف برق برشمرد.
منصوریان در پایان از کلیه مشترکین استان درخواست کرد تا با رعایت الگوی مصرف و تمهیدات لازم مانند عدم استفاده از روشنایی در طول روز، تنظیم دمای دستگاه های سرمایشی روی ۲۵ درجه، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت های پیک علاوه بر کاهش هزینه های مصرفی خانوار، این شرکت را جهت ارائه خدمات پایدار یاری رسانند.