استاندار سمنان در دیدار با مدیران ارشد صنعت برق:

مدیریت مصرف انرژی یکی از نکات مهم و درخور توجه در استان است

 استاندار سمنان در دیدار با مدیران ارشد صنعت برق استان بیان کرد: یکی از نکات مورد توجه و با اهمیت در استان، موضوع مدیریت مصرف انرژی الکتریکی است.

“سید محمدرضا هاشمی” ضمن قدردانی از اقدامات و خدمات تلاشگران صنعت برق که در عین گمنامی، اما با خوشنامی برق استان را تامین می کنند اظهار کرد: تامین انرژی پایدار برای تمامی حوزه ها یک ضرورت به شمار می‌رود و بخش خانگی، از اولویت و اهمیت خاصی برخوردار است که می بایست اطمینان بخشی در این زمینه به مردم انجام شود.

وی با اشاره به توانمندی بخشهای تولیدی استان یادآور شد: با وجود ۱۹ شهرک صنعتی و یک هزار و ۷۲۰ واحد صنعتی در استان، قریب سه هزار واحد تولیدی و کشاورزی را داریم که لازم است اقدامات مدیریتی جهت مصرف بهینه انرژی در واحدهای تولیدی و صنعتی به انجام رسیده و در جلساتی که با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به صورت هفتگی تشکیل می شود، برای صنایع استان نیز هماهنگی‌های شایسته ای صورت گیرد.

“هاشمی” با تاکید بر این که دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند با توجه به تقلیل ساعات کاری، مصرف انرژی خود را کاهش داده و این موضوع را مدیریت کنند گفت: دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در حوزه انرژی در جلسه شورای اداری معرفی و از دستگاه هایی که در مصرف برق موفق عمل کرده اند، از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: جلسات هماهنگی با شهرداری ها برای تعدیل مصرف برق پارکها و فضاهای سبز تشکیل گردیده و تمهیدات لازم درخصوص کاهش مصرف انرژی در این بخش نیز انجام شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان این که برای بخشهای صنعتی، کشاورزی، عمومی و اداری، تجاری و خانگی، برنامه‌ریزی لازم برای گذر از پیک بار تابستان صورت پذیرفته گفت: در بخش صنعت، با توجه به جدول مدیریت بار اضطراری هفتگی، در هفته یک روز خاموشی از ۱۱ صبح تا ۲۳ شب اعمال می‌ گردد و اطلاع‌رسانی قبلی هم می‌شود.

” سید محمد حسینی نژاد ” با عنوان این که صنعت برق سه استراتژی را برای بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور سال ۱۴۰۱ پیش بینی نموده افزود: برنامه‌های گذر از پیک بار تابستانی برای دوره ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیر، پانزدهم تیر تا پانزدهم مرداد و ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور طرح ریزی و برنامه ریزی شده و این شرکت نیز می بایست براساس سهمیه تعیین شده، اقدامات مدیریت بار را به عمل آورد.

 وی با اظهار این که اطلاع رسانی لازم به ادارات در زمینه مدیریت و کنترل مصرف برق صورت گرفته خاطرنشان کرد: برای دستگاه‌های اجرایی پرمصرف، اخطار قطع برق صادر و چنانچه به این موضوع توجه نشود، نسبت به قطع برق آنان اقدام می‌شود.

 حسینی نژاد بیان کرد: در بخش مشترکان خانگی، ۸۰ درصد مشترکان استان زیر الگوی مصرف هستند و تعداد معدودی که در بخش پرمصرف ها قرار می گیرند، اطلاع‌رسانی لازم به آنان انجام تا الگوی مصرف را رعایت نمایند.