مدیریت مصرف آب نیاز همه فصلها

    به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد بر مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در مصرف آن تاکید کرد.

اقای سعید اسکندری  با اعلام این خبر افزود: برودت هوا و عدم ذوب برف آبدهی چشمه کوهرنگ را کاهش داده و از طرفی کاهش آبدهی چاههای تامین کنندهآب شرب باعث افت فشار آب در قسمتهایی از شهر شهرکرد شده.

مهندس اسکندری بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و همچنین مدیریت مصرف آب آشامیدنی تاکید کرد و از مشترکین  آب و فاضلاب درخواست نمود در ماههای پیش رو همکاری و همراهی خود را هم چون گذشته با این امور داشته باشند.

نامبرده با اشاره به مشقتهای فراوان تولید ، ذخیره سازی ، گندزدایی و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی علاوه بر مدیریت مصرف ، ترویج صرفه جویی در مصرف آب را هم یک معروف مهم دانستند و افزودند: آیات و روایات فراوانی در خصوص پرهیز از اسراف و تبذیر داریم که شاخص ترین آنها (( بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید )) است.

وی با اشاره به چالشهای حوزه آب شرب کمک اقشار مختلف جامعه بویژه خانواده ها را نقش آفرین خواند و تاثیر صرفه جویی در مصرف آب را علاوه بر استمرار خدمات مطلوب آبرسانی جلوگیری از دست اندازی به منابع آبی آیندگان دانست.

مدیر امور آبفای شهرستان شهرکردبه تلاشهای شبانه روزی کارکنان این شرکت اشاره کرد و افزود: تاکنون با تغذیه مخازن ، اجاره چاههای کشاورزی و . . . توانسته ایم بخشهایی از این کمبود را جبران نماییم.

مهندس اسکندری گفت: شهر شهرکرد حدود ۸۴  هزار مشترک دارد که ۱۵ درصد آنها پرمصرف هستند لذا لازم است این مشترکین در نحوه مصرف آب خود تجدید نظر نمایند در غیر این صورت علاوه بر پرداخت آب بهای تصاعدی در صورت ادامه این روند اکیپ های کنترل مصرف آب این شرکت مجبور به قطع آب آنها خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد در پایان تصریح کرد: این توصیه ها در راستای مدیریت مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف آب است و تاکید می شود صرفه جویی کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است.