لوله‌رانی خط لوله فولادی از رودخانه وردآورد

عملیات اجرایی قطعه سوم لوله‌رانی (پایپ‌جکینگ) خط لوله فولادی از رودخانه وردآورد با هدف تامین آب روزانه بیش از ۷۰ درصد ساکنان منطقه ۲۲ در حدفاصل مخازن شهید فلاحی واقع در گذرگاه (رفیوژ) میانی بزرگ‌راه شهید خرازی تا مخزن شهید حسینی اجرا شد. مجری طرح‌های آب‌رسانی به مناطق ۲۱و۲۲ شهر تهران با اعلام این خبر […]

عملیات اجرایی قطعه سوم لوله‌رانی (پایپ‌جکینگ) خط لوله فولادی از رودخانه وردآورد با هدف تامین آب روزانه بیش از ۷۰ درصد ساکنان منطقه ۲۲ در حدفاصل مخازن شهید فلاحی واقع در گذرگاه (رفیوژ) میانی بزرگ‌راه شهید خرازی تا مخزن شهید حسینی اجرا شد.

مجری طرح‌های آب‌رسانی به مناطق ۲۱و۲۲ شهر تهران با اعلام این خبر گفت: این پروژه در چارچوب انتقال آب از تصفیه‌خانه ششم تهران و شامل خطوط انتقال پایین‌دست تصفیه‌خانه ششم به سمت غرب منطقه است.

محمدرضا سالاری  افزود: این پروژه با خطوط لوله فولادی به قطر  ۸۰۰ میلی‌متر تا قطر ۱۲۰۰ میلی‌متر و به طول مجموع ۷.۵ کیلومتر به شیوه‌ای طراحی شده که آب شرب به صورت ثقلی به مخازن زمینی مناطق ۲۱ و ۲۲ منتقل و وارد شبکه توزیع می‌شود.

سالاری افزود: به دلیل اهمیت این پروژه درآب‌رسانی به مخازن بالادست مناطق۲۱ و ۲۲ و در نتیجه تامین آب شرب پایدار این محدوده مطالعه، طراحی و اجرای این پروژه در سه قطعه صورت گرفته است.

او ادامه داد: قطعه سوم این پروژه شامل خط لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلی‌متر و به طول ۱۱۰۰ متر است که در حد فاصل مخازن شهید فلاحی واقع در گذرگاه میانی بزرگ‌راه شهید خرازی تا مخزن شهید حسینی در حاشیه بزرگ‌راه شهید خرازی قرار دارد و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.

مجری طرح‌های آب‌رسانی مناطق ۲۱و۲۲ خاطرنشان کرد: عملیات لوله‌رانی بتنی این پروژه به قطر ۱۲۰۰ میلی‌متر و لوله ۸۰۰ میلی‌متری انتقال آب به طول ۴۳ متر در عمق ۱۲ متری از رودخانه وردآورد به‌منظور اتصال این خط لوله به خط لوله ورودی مخزن شهید حسینی در حاشیه بزرگ‌راه شهید خرازی به اتمام رسید.