لزوم مطالعات پدافندی در اجرای پروژه های آب و فاضلاب

حسین اکبریان در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل، گزارشی از اقدامات و عملکرد این شرکت در حوزه پدافند غیر عامل ارائه کرد.

وی در ادامه این نشست اظهار داشت: در آبفای استان اصفهان مطالعات و بررسی های لازم در زمینه پدافند غیرعامل در پروژه های آب و فاضلاب انجام شده و در دستور کار این شرکت قرار دارد.
در ادامه این نشست مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: وزیر نیرو بر رعایت حفظ جان مردم در حین خدمات رسانی شرکت های تابعه وزارت نیرو در سطح کشور تاکید بسیاری دارد و براین اساس باید تمام الزامات ایمنی و HSE در حین اجرای پروژه ها رعایت شود.
سید اعتضاد مقیمی افزود: باید به صورت جهادی شاخص های ایمنی در تمام فرایندها به خوبی ارزیابی و بررسی شود و تمام فرایندها از لحاظ کمی و کیفی تحت کنترل قرار گیرند تا وقوع حوادث کاهش یابد.
وی به کاهش حوادث در بخش آب و آبفا اشاره کرد و اعلام نمود: مقرر گردید کار گروهی جهت نظارت بر چگونگی فعالیت پیمانکاران از لحاظ رعایت مباحث ایمنی و HSE تشکیل شود تا شاهد کاهش حوادث از سوی فعالیت هایی که از سوی پیمانکاران در این بخش ها صورت می گیرد باشیم.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اظهار داشت: سطح بندی تاسیسات از لحاظ مباحث پدافندی یک تکلیف است و باید در تمام شرکت های تابعه وزارت نیرو انجام شود چرا که این امر از بروز تهدیدات و آسیب های طبیعی و انسان ساخت جلوگیری به عمل می آورد.
در پایان این جلسه هر کدام ازمدیران شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان اصفهان به مباحثی در خصوص پدافند غیرعامل در تاسیسات و اماکن مورد نظر پرداختند.