لزوم مدیریت ۵۴۰ مگاواتی مصرف انرژی در خراسان رضوی

اهم برنامه ها و عملکرد شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد در نشست خبری “گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۰” توسط مهندس آذری معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد و سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تشریح شد. به گزارش دفتر روابط عمومی، در این نشست که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و […]

اهم برنامه ها و عملکرد شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد در نشست خبری “گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۰” توسط مهندس آذری معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد و سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تشریح شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، در این نشست که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و همچنین مدیران ارشد صنعت آب و برق استان برگزار شد، مهندس آذری ضمن تشریح فعالیت ها و عملکرد توزیع برق مشهد برای گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۰ گفت: در استان نیازمند مدیریت مصرف انرژی به میزان ۵۴۰ مگاوات هستیم ضمن اینکه در طول شبانه روز خواستار همکاری شهروندان و مشترکین برای ۴ ساعت پیک بار انرژی و مدیریت مصرف می باشیم.

وی گفت: به منظور عبور موفق از پیک مصرف انرژی، پروژه یک در میان روشنایی معابر، بزرگ راه ها، پارک ها و بوستان های شهر مشهد اجراء گردید با اجرای این پروژه تاکنون ۴۵ مگاوات صرفه جویی شده است.

وی در ادامه از کشف و جمع آوری ۵۱۰۰ دستگاه رمز ارز در سطح استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: با کشف این رمز ارزها که با همکاری دستگاه های ذی ربط انجام شده، ۱۴ مگاوات صرفه جویی برق به دنبال داشته است.

مهندس آذری اجرای دو مانور با هدف کاهش و مدیریت مصرف برق در سطح ۵۰ اداره و دستگاه و نهاد را با ۲۰ مگاوات صرفه جویی از دیگر فعالیت ها برشمرد و گفت: به منظور گذر موفق از پیک مصرف انرژی، تفاهم نامه همکاری با صنایع به میزان ۲۲۰ مگاوات منعقد شده است که پاداش لازم به آنها تعلق می گیرد. همچنین برای استفاده از مولدهای ادارات و سازمان ها به میزان ۶۰ مگاوات تفاهم نامه منعقد شده است و در بخش کشاورزی نیز تفاهم نامه ای به میزان ۲۰۰ مگاوات امضاء شده که کمک  بسیار خوبی برای عبور از پیک مصرف انرژی در سال جاری می باشد.

وی در مورد رمز ارزها و پرداخت پاداش به شهروندانی که اطلاعات لازم را در این خصوص ارائه کنند، گفت: براساس مصوبه وزارت نیرو و شرکت توانیر به شهروندانی که اطلاعات لازم را در مورد رمز ارزهای غیرمجاز ارائه کنند تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش بدون بروکراسی اداری تعلق می گیرد ضمن اینکه اطلاعات آنها به صورت کاملاً محرمانه خواهد بود.

مهندس آذری با اشاره به اینکه در شهر مشهد، انشعاب غیرمجاز برق وجود ندارد، به تشریح اجرای طرح های اصلاح شبکه شهری پرداخت و گفت: چندین سال است که شرکت توزیع برق مشهد به منظور حفظ پایداری شبکه های برق و تأمین برق مطمئن و پایدار برای شهروندان پروژه جایگزینی کابل های خودنگهدار به جای سیم های مسی بدون اعمال خاموشی به طول ۷۰۰۰ کیلومتر را اجراء نموده است که اولین شهر در کل کشور می باشد که این مهم را به پایان رسانیده است. و در حال حاضر هیچگونه سیم مسی در شبکه های فشار ضعیف شهر مشهد وجود ندارد.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور مهندس علایی مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی، مهندس مرتضوی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان، مهندس ذبیحی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برگزار شد، مهندس ریاحی مدیرعامل برق منطقه ای خراسان طی سخنانی گفت: تمام سعی و تلاش کارکنان صنعت آب و برق در استان این است که با قطع اضطراری روبه رو نشویم و مهم ترین هدف ما، پایداری شبکه است.

وی با اشاره به شرایط امروز و با توجه به کاهش بارندگی و ضرورت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف گفت: در این شرایط امیدواریم با آگاهی مردم و رعایت مدیریت مصرف بتوانیم بخوبی و با موفقیت از پیک مصرف عبور کنیم.

شایان ذکر است در این نشست، مدیران ارشد صنعت آب و برق استان ضمن تشریح عملکرد حوزه های مربوطه به سئوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند.