عملیات اجرایی پروژه آب شیرین‌کن عسلویه آغاز شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی روز شنبه در این آیین گفت: پروژه آب شیرین‌کن عسلویه منطقه تحت پوشش آن شهر عسلویه است که براساس برنامه در مدت ۱۲ ماه احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: منبع تامین آب شیرین‌کن عسلویه دریا است که خط انتقال آن نیز به طول ۱.۵ کیلومتر احداث می‌شود.

عالی ادامه داد: اجرای این پروژه نقش بسزایی در تامین آب شرب عسلویه و بهبود شرایط آبرسانی به منطقه همجوار دارد.

وی عنوان کرد: امید است با همراهی مسئولان شهرستان و همچنین نقش آفرینی صنایع در قالب مسئولیت اجتماعی شرایطی فراهم کنند تا پروژه براساس برنامه زمان‌بندی پیش برود.
معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: دولت با تکیه بر طرح آمایش سرزمین تلاش بر توزیع عادلانه همه خدمات و امکانات دارد.
ممحمدهادی رستمیان افزود: در این زمینه خصوص آب نیز با توجه به اینکه استان بوشهر منطقه‌ای گرم و در چندین سال با خشکسالی مواجه بوده سعی می‌شود با فکر و ایده نو و همچنین اجرا پروژه‌های متعدد آبرسانی مشکلات تامین آب شرب به حداقل برسد.
وی ادامه داد: در مجموعه وزارت نیرو شرکت‌های آبفا و آب منطقه‌ای استان بوشهر به صورت ترکیبی فعالیت دارند بر تسریع در تکمیل سدهای استان بوشهر تاکید می‌شود.
رستمیان اظهار کرد: امروز سدهای اخند و باغان به مرحله آبگیری رسیده و سدهای دالکی، دشت و باهوش روند مناسبی پیدا کردند.
وی گفت: بعد از ذخیره‌سازی آب با احداث‌ها سدها، اقدام‌های دیگری مانند احداث مخازن ذخیره آب در راستای تعادل بخشی مصرف آب و بهبود وضعیت توزیع آب قریب به ۵۰ هزار مترمکعب مخزن های ذخیره آب در استان بوشهر در حال احداث است.
رستمیان اضافه کرد: در خصوص آب شیرین‌کن ها نیز پروژه یک‌هزار و ۵۰۰ مترمکعبی اخند شهرستان عسلویه در کمتر از یکسال از عمر دولت تمام مراحل آنها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی افزود: همزمان با دهه فجر ۶۴ پروژه با اعتبار ۵۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر عملیاتی و افتتاح می‌شود که عمده آنها نیز در بخش صنعت است که کمک وافری به اشتغالزایی در منطقه می‌کند.
رستمیان تصریح کرد: رسانه‌ها با انعکاس خدمات دستگاه نقش‌ ارزنده‌ای در راستای دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دارند که این اقدام ارزشمند آنان قابل تحسین است.

فرماندار عسلویه گفت: اجرای آب شیرین‌کن یکی از مطالبات دیرینه مردم شهرستان عسلویه است که در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم عملیات اجرایی آن محقق شده است.

سید علی هاشمی افزود: در این راستا از تلاش مسئولان استانی و همچنین مدیریت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای عملیاتی شدن پروژه قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: عسلویه سرزمین فرصت‌ها است که در همین راستا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حضور و فعالیت در منطقه دعوت می‌کنیم.