ضرورت فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب در کردستان

افزایش سرانه مصرف آب شرب در سطح استان و نیز کاهش کم سابقه بارندگی ها در سالجاری، ضرورت فرهنگسازی نحوه مصرف آب شرب در استان را بیش از پیش روشن می سازد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، یکی از برنامه های مهم شرکت آبفا کردستان در سال جاری، تغییر و […]

افزایش سرانه مصرف آب شرب در سطح استان و نیز کاهش کم سابقه بارندگی ها در سالجاری، ضرورت فرهنگسازی نحوه مصرف آب شرب در استان را بیش از پیش روشن می سازد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، یکی از برنامه های مهم شرکت آبفا کردستان در سال جاری، تغییر و اصلاح مدیریت مصرف آب شرب در سطح شهرها و روستاهای استان است.

از آنجا که در ایام پیش رو و با گرم شدن هوا مصرف آب شرب افزایش خواهد یافت، متأسفانه شاهدیم برخی شهروندان نسبت به مصرف بهینه آب حساسیت لازم را ندارند؛ به گونه ای که کوچه‌ها و خودروها را با آب شرب شستشو می دهند که نشان می دهد در این زمینه نیاز مبرم به فرهنگ سازی داریم تا شهروندان آب شرب را برای اینگونه مصارف به کار نبرند.

از سوی دیگر برخی از خانوارهای روستایی اهمیت زیادی برای آب شرب قائل نیستند و آن را بی هدف هدر می‌دهند و یا در آبیاری صیفی جات و باغات از آن مصرف می کنند که صحیح نیست و در این راستا نیاز فراوان به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره جایگاه و اهمیت آب داریم.

با توجه به در پیش بودن تابستان و قرارگیری در دوره اوج مصرف آب استفاده از کولرهای آبی به جای گازی، کاهش زمان استحمام و بکارگیری سردوش های کاهنده مصرف و عدم باز گذاشتن آب در هنگام مسواک و .. می تواند از جمله راهکارهای ساده و در عین حال کاربردی مدیریت مصرف آب در میان خانواده ها باشد.