رئیس کمیسیون آب و ‌‌مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان:

ضرباهنگ فرونشست زمین به خانه‌های مردم و میراث فرهنگی رسیده است

رئیس کمیسیون آب و ‌‌مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اختصاص سه ردیف در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری برای احیای زاینده رود از اقدامات شورای شهر اصفهان در راستای حل معضل زاینده رود است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجید نادرالاصلی در اجلاس مدیریت منابع آب فلات مرکزی ایران با عنوان بدون تاخیر اظهار کرد:  از آغازین روزهای فعالیت شورای شهر اصفهان دغدغه تمام اعضای شورا حل مشکل خشکی زاینده رود بود و به همین دلیل کمیسیون ویژه ای برای آن ‌تشکیل شد.

او با بیان اینکه در این کمیسیون بر مواردی ویژه تأکید شده، توضیح داد: قلمداد شدن خشکی زاینده رود به عنوان مطالبه اصلی مردم، همسویی ‌پارلمان شهری با مدیریت استان، انجام اقدامات فرهنگی اجتماعی و اختصاص ردیف بودجه ویژه در این خصوص‌از جمله این موارد است.

نادرالاصلی با اشاره اقدامات پیشنهادی سند احیای زاینده رود برای پایداری آب این رودخانه، ‌‌بهره گیری از کارشناسان، مسئولان ‌‌و نمایندگان حوزه کشاورزی اظهار کرد: ایجاد دبیرخانه فرهنگی زاینده رود ذیل کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر و اختصاص سه ردیف در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری برای احیای زاینده رود از دیگر اقدامات شورای شهر اصفهان است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: در دو‌ دهه اخیر حقابه زاینده رود را در صنعت یا در توسعه شهرنشینی یا کشاورزی به کار گرفتند و همچنین با حاتم‌بخشی‌ها از سراب تا پایاب، آب اصفهان را به تاراج بردند و از سوی دیگر با عدم اجرای طرح‌های انتقال آب مواجه هستیم.

او گفت: ضرباهنگ فرونشست زمین به خانه‌های مردم و میراث فرهنگی رسیده است و همچنین حقابه فضای سبز شهر اصفهان نادیده گرفته شده و از سوی دیگر کل برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز همچنان ادامه دارد.

نادرالاصلی خطاب به الماسوندی رئیس حوضه زاینده رود تأکید کرد که حقابه‌های شهر اصفهان باید در وزارت نیرو لحاظ شود و از سوی دیگر طرح انتقال آب به اصفهان باید دنبال شود.