شناسایی و جمع آوری ۲۳۷ دستگاه غیرمجاز ماینر در شهرستان اردل

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال وبختیاری مهندس مجید فرهزاد مدیرعامل این شرکت از شناسایی و جمع آوری 237 دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز با توان مصرفی 460 کیلووات از سه مرکز در سطح شهرستان اردل با همکاری نیروی انتظامی ، خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه برق شهری برای استخراج رمز ارزها باعث اختلال در تامین برق رسانی به مشترکین و خسارت به لوازم برقی همسایگان می شود ، گفت : با توجه به ضوابط مربوطه و هماهنگی های بعمل آمده ، برق مراکز غیر مجاز ماینرها قطع و سودجویان علاوه بر پرداخت خسارت جهت پیگرد قانونی وتشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شوند.

مجید فرهزاد از مردم سطح استان خواست در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارزها، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۸۱۱۲۱ و سامانه تلفنی ۱۵۲۱ اعلام کنند و ضمن رعایت سطح محرمانگی، از پاداش‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ از ابتدای شروع طرح مقابله با ماینرهای غیر مجاز تا کنون تعداد ۲۱۸۲ دستگاه غیر مجاز ماینر با توان مصرفی ۵۳۱۶ کیلووات از ۱۴۰ مرکز در سطح استان شناسایی، جمع اوری و مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است .