نمونه سوالات آیین نامه رانندگی پایه سوم با جواب مرسی تست

با دانلود نمونه سوالات آیین نامه رانندگی پایه سوم با جواب از سایت مرسی تست میتوانید با مجموعه کاملی از نمونه سوالات آیین نامه رانندگی آشنا شوید و تمرین مناسبی برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی می باشد.

نمونه سوالات آیین نامه رانندگی به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا به نوعی محیط آزمون را برای داوطلبین این آزمون شبیه سازی کنند.
بنابراین کسانی که قصد شرکت در آزمون آیین نامه رانندگی را دارند قبل از شرکت در این آزمون حتماً این نمونه سوالات آیین نامه را بررسی می‌کنند تا بتوانند دانش و آگاهی خود را در زمینه مباحث آیین نامه رانندگی بسنجند.
با دانلود نمونه سوالات آیین نامه رانندگی پایه سوم با جواب از سایت مرسی تست میتوانید با مجموعه کاملی از نمونه سوالات آیین نامه رانندگی آشنا شوید و تمرین مناسبی برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی می باشد.

اما مهم است که شما به عنوان یکی از داوطلبین این آزمون نه تنها با شیوه طراحی این سوالات، بلکه با شیوه پاسخگویی به این دسته از سوالات نیز آشنایی کافی را پیدا کنید. چرا که در صورتی که شما به عنوان یکی از داوطلبین این آزمون ندانید که باید چگونه به این دسته از سوالات پاسخ بدهید و چقدر برای پاسخگویی به هر سوال زمان دارید، نمی‌توانید نتیجه مطلوب را در این آزمون کسب کنید و احتمالاً باید دوباره هزینه بپردازید و زمان خود را بگذارید و در این آزمون به طور مجدد شرکت نمایید.

بنابراین به داوطلبین این آزمون پیشنهاد می‌شود که به طور دقیق به بررسی نمونه سوالات آیین نامه رانندگی به پردازند و در کنار بررسی شیوه طراحی سوالات، حتماً آمادگی لازم را برای پاسخگویی به این دسته از سوالات نیز کسب کنند. بنابراین احتمالاً می‌توان گفت که مطالعه نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با جواب نیز می‌تواند برای داوطلبین این آزمون مفید واقع شود و به این دسته از افراد کمک‌های شایانی کند.

نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با جواب

نمونه سوالات آزمون آیین نامه رانندگی شامل سوالاتی می‌شوند که از روی مجموعه آیین نامه رانندگی طراحی شده‌اند تا دانش و آگاهی افراد را در زمینه مباحث و مفاهیم این منبع محک بزنند. بنابراین کسانی که قصد شرکت در آزمون آیین نامه رانندگی را دارند حتماً چند روز مانده به آزمون، نمونه سوالات آیین نامه رانندگی را بررسی می‌کنند.

اما مهم است که کسانی که اقدام به بررسی این دسته از سوالات می‌کنند، جواب‌های خود را از نظر درستی با پاسخ‌های این دسته از سوالات چه کنند تا متوجه نقاط ضعف و قوت خود در پاسخگویی به نمونه سوالات آزمون آیین نامه رانندگی بشوند. در چنین موقعیتی است که مطالعه و بررسی نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با جواب می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

مزایای نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با جواب

در ادامه این مطلب به بررسی برخی از نمونه سوالات آیین نامه رانندگی پرداخته‌ایم که پاسخ این دسته از سوالات نیز در ادامه این موارد آمده است. بنابراین شمایی که قصد شرکت در آزمون آیین نامه رانندگی را دارید باید قبل از شرکت در این آزمون اقدام به بررسی این نمونه سوالات کنید و حتماً بعد از پاسخگویی به این دسته از سوالات، درستی و یا غلط بودن پاسخ‌های خود را از روی جواب‌های این دسته از سوالات چک نمایید.

هر چقدر که شما به عنوان یکی از داوطلبین شرکت در آزمون آیین نامه رانندگی، اطلاعات بیشتری درباره نمونه سوالات و شیوه پاسخگویی به آن‌ها داشته باشید، می‌توانید نتایج مطلوب‌تری در آزمون آیین نامه رانندگی کسب نمایید و در مدت زمان کوتاه‌تر و با سختی بسیار کمتری گواهینامه خود را دریافت نمایید.

برخی از نمونه سوالات آیین نامه رانندگی پایه سوم

  1. تابلوهای راهنمایی و رانندگی که در آزادراه‌ها نصب می‌شوند، دارای چه رنگی هستند؟

پاسخ: تابلوهای راهنمایی و رانندگی که معمولاً در آزادراه‌ها نصب می‌شوند به رنگ آبی هستند.

  1. معاینه و آزمایش فنی وسایل نقلیه شامل چه مواردی می‌شود؟

پاسخ: تشخیص اصالت خودرو، سلامت زیست محیطی و فنی خودرو و بررسی این دسته از تجهیزات از نظر ایمنی.

  1. نظارت با دوربین پلیس جز کدام تابلو است؟

پاسخ: نظارت با دوربین پلیس جز تابلوهای محلی می‌باشد.

  1. در صورتی که شما بخواهید در روز از خودروهایی سبقت بگیرید باید چگونه عمل کنید؟

پاسخ: شما بایستی در هنگام روز برای سبقت گرفتن از دیگر خودروها با چند بوق کوتاه این مراحل را طی نمایید.

  1. حداقل فاصله‌ای که رانندگان وسایل نقلیه باید از طریق آینه‌های خودرو از پشت سرشان رویت کنند چه مقدار است؟

پاسخ: حداقل فاصله‌ای که باید رانندگان وسایل نقلیه از طریق آینه‌های پشت سر رویت نمایند ۲ متر است.

  1. صدای بوق وسایل نقلیه باید از چه فاصله‌ای شنیده شود؟

پاسخ: صدای بوق وسایل نقلیه باید از سه متری شنیده شود.

  1. خطوط پر و مقطع وسط خیابان‌ها دارای چه معنایی هستند؟

پاسخ: خطوط پر و مقطعی که در وسط بعضی از خیابان‌ها مشاهده می‌شوند به معنای تقسیم راه به دو قسمت برای عبور دو طرفه هستند.