رکورد مصرف برق در استان مرکزی شکسته شد

معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت:رکورد مصرف برق در استان مرکزی شکسته شد.

حسن میرزاخانی در بازدید از مرکز پایش هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان مطلب افزود:
عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار (۱۲ تا ۱۷ و ۱۸تا ۲۳)، استفاده از روشنایی روز، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف نظیر اس ام دی‌ها و ال‌ای دی‌ها، تنظیم دمای آسایش روی ۲۴ و ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی و نصب سایبان بر روی کولرهای آبی را از جمله ساده و کم هزینه‌ترین روش‌های مدیریت مصرف عنوان کرد.

وی به همکاری خوب صنایع، کشاورزان، سازمان‌ها و نهادهای استان ،صداوسیما و رسانه‌ها اشاره و تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود فرهنگ سازی مدیریت مصرف در جامعه امری ضروری است که استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات کمک زیادی به صرفه جویی در مصرف برق خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان استان مرکزی در ۲مرداد ماه ۱۴۰۱گفت: پیک مصرف برق استان به یک هزار و ۲۵۰مگاوات رسید واز برای سومین بار در استان رکورد مصرف شکسته شد که بخش عمده‌ای از آن مربوط به وسایل سرمایشی در حوزه خانگی است.
محمود محمودی افزود: شدت درجه حرارت هوا علاوه بر افزایش مصرف برق سبب حرارت تجهیزات و وسائل شبکه برق‌رسانی و فشار مضاعف بر آنها می‌شود.
وی اظهار کرد: با این شرایط ضرورت دارد در این ایام گرم تمامی مشترکین برق مراقبت لازم در حوزه مدیریت مصرف برق به عمل آوردند و با کاهش مصارف غیرضروری خصوصاً در ساعات اوج بار همراهی و همکاری لازم با مجموعه صنعت برق استان برای تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان فراهم کنند.

محمودی تأکید کرد: امید است با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکین خصوصاً مشترکین خانگی روزهای باقیمانده تابستان را با موفقیت عبور کنیم.