رها سازی آب سد بوستان جهت تامین نیاز کشاورزان شبکه گلستان

 آب سد بوستان به منظور تامین نیاز کشاورزان شبکه گلستان رهاسازی می شود. مدیر بهره ‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با توجه به مصوبه کارگروه هماهنگی توزیع آب سدها،به منظور تامین بخشی از نیاز کشاورزان شبکه گلستان ،رهاسازی آب از دریچه تحتانی سد بوستان از صبح چهارشنبه ۱۹ خرداد […]

 آب سد بوستان به منظور تامین نیاز کشاورزان شبکه گلستان رهاسازی می شود.
مدیر بهره ‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با توجه به مصوبه کارگروه هماهنگی توزیع آب سدها،به منظور تامین بخشی از نیاز کشاورزان شبکه گلستان ،رهاسازی آب از دریچه تحتانی سد بوستان از صبح چهارشنبه ۱۹ خرداد آغاز می شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، شعبان رسولی اظهار کرد: این رهاسازی با دبی ده مترمکعببرثانیه از روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ساعت ۹صبح  آغاز می شود و تا سه روز ادامه دارد.
وی افزود: به همین منظور از اهالی منطقه و کشاورزان عزیز تقاضا دارد از نزدیک شدن به مسیر رودخانه ها و کانال های انتقال آب خودداری نمایند.
تهیه فرآیند صدور مجوز و شرح خدمات درباره نیروگاه های برقابی توسط شرکت آب منطقه ای گلستان

در هشتاد دومین جلسه کمیته منطقه ای تعرفه آب شرکت آب منطقه ای استان که با حضور مدیر عامل شرکت برگزار شد، مقرر شد درباره نیروگاههای برقآبی ، معاونت های حفاظت و بهره برداری و برنامه ریزی نسبت به تهیه فرآیند صدور مجوز و تهیه شرح خدمات و امکان سنجی نقاط مناسب برای سرمایه گذاری اقدام نمایند.
محمد خسروی مدیر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی و دبیر کمیته منطقه ای تعرفه های آب این جلسه اعلام کرد: موضوع حق النظاره نهالستانهای روباز و سرمایه گذاری درخصوص احداث نیروگاههای برق آبی در استان بررسی گردید و در پایان مدیر عامل شرکت و رئیس کمیته با ارائه رهنمودهای لازم بیان داشتند که درخصوص نهالستانهای روباز برابر نامه وزیر نیرو اقدامات لازم صورت پذیرد و درباره نیروگاههای برق آبی نیز معاونت های حفاظت و بهره برداری و برنامه ریزی نسبت به تهیه فرآیند صدور مجوز و تهیه شرح خدمات و امکان سنجی نقاط مناسب برای سرمایه گذاری اقدام نمایند.

به مدار آمدن ۲ حلقه چاه شرب شهرستان های غرب استان برای سال جاری نیازمند ۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

در جلسه رئیس اداره منابع آب کردکوی، ترکمن و بندرگز  با نماینده مردم شهرستان های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان، اقدامات انجام شده در تامین آب شرب شهرهای کردکوی، بندرترکمن و گمیشان توسط شرکت آب منطقه ای  مانند حفر ۲۰ حلقه چاه، احداث مخازن بتنی ذخیره آب به ظرفیت ۲۷هزار مترمکعب در قالب طرح آبرسانی تشریح شد.
حسن درویشی رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در این جلسه ، گزارشی از اقدامات انجام شده در طرح آبرسانی از جمله حفر ۲۰ حلقه چاه، احداث مخازن بتنی ذخیره آب به ظرفیت ۲۷هزار مترمکعب را ارائه داد و گفت: با توجه به حساسیت تامین آب شرب و خشکسالی بی سابقه سال جاری جهت تجهیز وبه مدار آمدن دو حلقه چاه حفر شده  نیاز به اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال میباشد که مستلزم این است که تخصیص اعتبار آبرسانی در سال جاری بطور ١٠٠ درصد تحقق یابد.
مهندس ایری نماینده مردم غرب استان نیزدر این جلسه، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده تامین آب شرب را از ضروریات دانست و قول پیگیری مستمر جهت تامین اعتبارات لازم جهت انجام طرح آبرسانی را داد.