سخنگوی صنعت برق خبر داد:

رشد ۱۵ درصدی مصرف برق در بخش صنایع

خنگوی صنعت برق با اشاره به رشد 15 درصدی مصرف برق در بخش صنایع، گفت: به اذعان فعالان بخش صنعت، در تابستان امسال با وجود محدودیت‌ها رشد مصرف برق اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مصطفی رجبی مشهدی” در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار کرد: اطلاع از رشد مصرف برق بخش صنایع در تابستان امسال کار چندان سختی نیست و افراد می‌توانند برای آگاهی از این موضوع به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مربوط مراجعه کنند.
به گفته وی، مراجعه به این پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و ملاحظه رشد مصرف آنها برای هرکسی امکان‌پذیر است.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: به‌عنوان نمونه در بخش فولاد در مردادماه امسال رشد ۶۵ درصدی اتفاق افتاده و در ماه قبل‌تر نیز رشد ۳۵ درصدی به ثبت رسید.
رجبی مشهدی ادامه داد: علاوه بر این، صنعت برق نیز برای بخش صنعت نسبت به پارسال ۱۵ درصد انرژی بیشتری تأمین کرده که این امر به رشد مصرف آنها انجامیده است.
وی در ادامه درباره چگونگی پشت سر گذاشته شدن تابستان امسال بدون خاموشی افزود: اقدام‌های خیلی متنوعی برای عبور از پیک‌بار تابستان امسال صورت گرفت.
سخنگوی صنعت برق اقدام نخست در این زمینه را  ۶ هزار مگاوات نیروگاه جدید و یا ارتقا نیروگاه های موجود برشمرد و گفت: همچنین استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های  موجود برای ارتقا توان انجام شد که این نیز به ظرفیت تولید برق اضافه شد.
رجبی مشهدی ادامه داد: در حوزه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در بخش خانگی امسال خاموشی نداشتیم و برق این بخش به‌صورت پایدار بود ولی بخش خانگی یک هزار و ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی برق داشت.
وی افزود: هرساله با داشتن یک میلیون مشترک جدید خانگی ۵ درصد رشد مصرف داشتیم؛ اما امسال نه‌تنها آن ۵ درصد را نداشتیم بلکه ۴.۲ درصد رشد منفی داشتیم و این در حالی است که  در سال گذشته بخش خانگی خاموشی داشته و مصرف هم پایین بوده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بنابراین می‌توان گفت بیشترین صرفه‌جویی را در بخش خانگی داشتیم و بعد هم بخش اداری کشور که خیلی همکاری خوبی داشتند و هزار مگاوات از طریق صرفه‌جویی یا مولدانی که در اختیار ادارات بود و در ساعت اوج مصرف وارد مدار شده به دست آمد.