مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز :

دستگاه قضا با آسیب زنندگان به تجهیزات برق با جدیت برخورد کند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت:دستگاه قضایی باید در برخورد با آسیب زنندگان به تجهیزات شبکه برق و همچنین شبکه برق‌های غیرمجاز و سارقان یاریگر شرکت توزیع برق باشد.

 عبدالحمید عباس شیاری روز یکشنبه در نشست با مدیرکل دادگستری خوزستان اظهار داشت: وجود دستگاه قضایی و سایه قانون بر سر یک جامعه، ایجاد امنیت و آرامش می کند تا در سایه قانون جامعه مسیر صحیح خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد : مجموعه عظیم صنعت برق ایران که وظیفه تامین برق به عنوان یک عنصر زیر ساختی را دارد نیازمند صیانت از شبکه و تاسیسات و تجهیزات خود است که در این راستا دستگاه قضا همواره حامی این مجموعه است.

شیاری با اشاره به اینکه دستگاه قضا تعامل خوبی با صنعت برق داشته است، افزود : کاربرد برق در جهان امروز بسیار فراگیر است و در منطقه ما این فراگیری و اهمیت بدلیل اقلیم گرم و وجود صنایع بزرگ اهمیت بیشتری دارد  لذا تلاش در جهت حفظ پایداری شبکه علاوه بر اقدامات فنی نیازمند حمایت‌های دستگاه‌های قضائی جهت برخورد با آسیب زنندگان به تجهیزات شبکه، برق های غیر مجاز و یا دارندگان رمز ارزهای غیر مجاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطر نشان کرد : تابستان پیش رو بدلیل عدم توازن در تولید و مصرف و شدت گرما بسیار سخت خواهد بود اما با توجه به اینکه همکاران ما از نظر فنی و کنترل پذیری شبکه، اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند ، در آمادگی کامل هستند.

مجازات سه تا ۱۰ سال برای سواستفاده کنندگان از شبکه برق

رئیس دادگستری خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت صنعت برق اظهار داشت: صنعت برق یکی از صنایع مهم و زیر بنایی در کشور است و امروزه بدون برق در زندگی فردی ، ادارات و سایر بخش‌ها زندگی بدون برق امکان پذیر نیست بخصوص در شرایطی که کارها برمدار فناوری می چرخد و اتکای فناوری به انرژی الکتریکی برکسی پوشیده نیست و بدون برق امور زندگی مختل می شود.

علی دهقانی با بیان اینکه تلاش نیرو های شرکت توزیع برق اهواز درتامین برق ارزشمند است خاطر نشان کرد : حفظ پایداری شبکه قطعا نیازمند حمایت است و باید تلاش کرد در حوزه برخورد با برق‌های غیرمجاز و هدر رفت و جلوگیری از سرقت تجهیزات بیشتر فعالیت کرد ، دربخش آموزش و فرهنگ سازی از یک سو و استفاده از فناوریهای نوین در عرصه صنعت برق برای جلوگیری از سو استفاده کنندگان از اموال عمومی و برق مانع سازی شود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون با پیشرفتهای مختلفی که صورت گرفته جلوی بسیاری از مشکلات همچون سرقت برق گرفته شده است و ما هم در حوزه معاونت پیشگیری همکاری لازم را خواهیم داشت تا از سرقت و سوء استفاده از انرژی جلوگیری کنیم.

دهقانی گفت: جلوگیری از سوءاستفاده کنندگان از تجهیزات برق برای رفاه مردم آنقدر برای قانونگذار مهم می باشد که مجازات سنگین سه تا ۱۰سال را برای آن لحاظ کرده و این اهمیت گذاشتن قانون گذار برای این بوده که مثلا در منطقه گرمی مثل خوزستان اگر برق قطع شود مشکلانی زیادی برای رفاه مردم بوجود می آید.

رئیس دادگستری خوزستان همچنین تصریح کرد: همواره به همکاران این سازمان تاکید شده که با برخود قضائی روند سواستفاده از  انرژی برق را به حداقل برسانند و اگر افرادی در این تاسیسات خرابکاری و یا اقدام به استفاده غیرمجاز از برق و سرقت کردند برخورد قاطع شود.

دهقانی ادامه داد : آنچه مسلم است صنعت برق نیاز به حمایت دارد و خرابکاری در این صنعت غیر قابل توجیه است و باید با این افراد برخورد شود.