بازدید معاون برق و انرژی وزیر نیرو از نیروگاه بندرعباس

دستور ویژه معاون برق و انرژی وزیر نیرو جهت بهینه سازی واحدهای نیروگاه بندرعباس

همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو در بازدید از نیروگاه بندرعباس، جهت بهینه سازی و رفع مشکلات فنی و موضوعات مرتبط با پرسنل، دستور ویژه صادر و از تلاش کارکنان این شرکت، در جهت تامین برق در پیک بار تابستان قدردانی کرد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان همایون حائری در بازدید از تعمیرات اضطراری واحد ۴ بخار، در جریان تعمیرات رفع عیب در بخش بویلر و تعویض لوله های معیوب ریهیت سرد و واتروال در طبقه هشتم بویلر و در ارتفاع حدود ۴۰ متری از سطح زمین، قرار گرفت و بر انجام سریعتر تعمیرات تاکید کرد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو سپس از اتاق فرمانهای بهره برداری نیروگاه بازدید و ضمن دیدار صمیمانه با کارکنان قسمتهای مذکور، آخرین وضعیت واحدهای مورد بهره‌برداری و روند تولید را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و افزود: با توجه به قرار داشتن در فصل گرما و پیک بار تابستان، واحدها، روند تولید حداکثری خود را ادامه دهند تا با اطمینان کامل، تابستان امسال را مانند سال گذشته، بدون خاموشی سپری کرده و شاهد تولید پایدار و مستمر برق در سطح کشور باشیم.

وی با اشاره به شرایط سخت کاری در تابستان بسیار گرم و طاقت‌فرسا در این نیروگاه افزود: مشکلات و نیازمندیهای پرسنل و همچنین بهینه‌سازی تجهیزات، با توجه به تامین برق ۴۰ درصدی برق استان توسط این نیروگاه، اولویت اصلی وزارت نیرو است و این اطمینان را داد که منابع مالی مورد نیاز به این امر اختصاص می یابد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس نیز در جمع مدیران به تشریح دستاوردهای مهم این واحد نیروگاهی پرداخت و عنوان کرد: نیروگاه بندرعباس با توجه به پتانسیل علمی، فنی و تجربی که در اختیار دارد توسط کارشناسان جوان و متخصص بومی توانست در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰۰ قطعه تولید و یا بر ساخت این قطعات راهبری و نظارت داشته باشد که حدود یک‌میلیون‌دلار صرفه‌جویی ارزی در پی‌داشت که این یکی از افتخارات این شرکت در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در طول یک‌سال اخیر توانستیم کارهای بزرگی را در نیروگاه انجام دهیم، ادامه داد: واحدهای نیروگاه شامل واحدهای ۱،۲،۳،۴  بخار و  واحد یک گازی در حال تعمیرات بود، که این تعمیرات از اواخر پاییز سال گذشته آغاز و اواخر خرداد امسال  نیز به‌ اتمام رسید و قبل از پیک بار با حداکثر توان عملی به‌مدار تولید بازگشت و  تولید برق این نیروگاه به ۱۰۵۰ مگاوات‌ساعت در اوج بار پیک تابستان و متوسط روزانه به ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات در طول شبانه روز رسید و همچنین یکی از مهمترین دستاوردهای نیروگاه، کاهش ۱۸ درصدی ضریب خروج اضطراری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است .

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: پره‌های توربین LP، به‌دلیل شکستگی در زمستان گذشته در نیروگاه تعویض شد، که این عملیات، در حجم وسیع، برای اولین‌بار در کارگاه و محیط نیروگاه بندرعباس این کار محقق شد و همچنین بالانس و تنظیمات ثانویه برای نصب آنها در شرکت صورت گرفت.

داریوش محمودی در پایان تصریح کرد: در دولت سیزدهم و با مدیریت برق و انرژی و راهبردی شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی، مدت ۲ سال است که در سطح کشور و بخصوص در استان هرمزگان، خاموشی اتفاق نیفتاده است.