مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل گفت:

در پی بارش رحمت الهی و استقرار هوای سرد در سطح استان،در حال حاضر وضعیت برق استان اردبیل پایدار است

حسين قديمي ،اظهار داشت: در صورت افزايش مصرف برق از سقف مجاز اعلامي، نيازمند مديريت مصرف و مديريت اضطراري بار خواهيم بود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۴ اکیپ تحت عنوان اتفاقات و عملیات به صورت شبانه روزی در سطح استان آماده ارائه خدمات می باشند و ۱۳ اکیپ دیگر به صورت آماده باش هستند که در صورت بروز بحران قابلیت افزایش تعداد اکیپ ها تا ۵۰ اکیپ را داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ادامه داد: کشیک های استانی و شهرستانی برقراربوده و آماده پاسخگویی و مدیریت هر گونه حوادث غیر مترقبه و اتفاقات می باشند . در صورت قطع برق روستا ها و اعزام اکیپ برق جهت رفع اتصالی ، نیازمند بازگشایی راههای مواصلاتی هستیم.

قدیمی از همکاری شهرداران شهرستانهای استان در شاخه زنی درختان قدردانی کرد و گفت: شاخه زنی مسیرهای اصلی تمام شده و فقط در شهرک سبلان به دلیل تراکم درختها بعضی از مسیرها نیازمند شاخه زنی هستند.

وی  با اعلام اینکه آماده بکاری ژنراتورهای ۶۶ نقطه حساس و مهم استان بررسی شده است ، از کلیه مشترکان صنعتی ، کشاورزی (گلخانه ها ،مرغداری ها و …) و کلیه ادارات استان درخواست کرد  آماده بکاری مولدهای اضطراری خود را در اسرع وقت جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی بررسی نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در ادامه تنظیم دمای منزل روی  ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد، خاموش کردن کامل کامپیوتر و تلویزیون در زمان عدم استفاده،بستن درب اتاق‌های غیر لازم،استفاده از لباس گرم مناسب زمستان در منزل،کاهش زمان استحمام و هدر رفتن آب گرم و… را ساده ترین روشهای کاهش مصرف برق در زمستان برشمرد.

قدیمی  از هم استانی های عزیز درخواست کرد با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف ،در تداوم جریان انرژی در کل کشور سهیم باشند.