خدمات‌رسانی ویژه توزیع برق شیراز در ایام نوروز

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که با هدف ارتقاء کیفی خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران، مسافران و زائران نوروزی، اقداماتی به شکل ویژه در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

محمدرضا منصوری‌صبا شنبه ۲۸ اسفند به خبرنگاران گفت: فعال شدن گشت‌های شبانه ویژه علاوه بر گشتهای موجود، دوبرابر شدن اکیپهای اتفاقات و تعمیرات، تامین کامل روشنایی معابر اصلی و مناطق گردشگری و زیارتی به شکل ویژه، از خدمات مد نظر معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شیراز در ایام نوروز است.

او با یادآوری اینکه از زمستان سال ۱۳۹۹ و با هدف مدیریت مصرف انرژی برق، بخشی از روشنایی معابر(۵۰ درصد) در معابر اصلی و فرعی، خاموش شد، گفت: در این روند، روشنایی بخشی از معابر و اماکن، نیز تعدیل شد.

منصوری‌صبا با بیان اینکه این روند امسال نیز ادامه داشت و همچنان در دستور کار قرار داد، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق شیراز برای ایام نوروز، تامین روشنایی معابر اصلی و مناطق گردشگرپذیر و زیارتی در این کلانشهر،  مناسب سازی خواهد شد.

او اضافه کرد: براساس این دستور، روشنایی اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، آرامگاه‌های سعدیه و حافظیه، خواجوی کرمانی، محوطی اطراف دروازه قرآن، خیابان ارم و … در ایام نوروز، به شکل متناسب  تامین خواهد شد.

منصوری صبا با اشاره به خاموشی بخشی از روشنایی معابر در محور انتهایی بلوار امام رضا(ع)، در نقطه اتصال به دروازه قرآن، گفت: علت خاموشی این محور، سرقت بخشی از تجهیزات شبکه توزیع برق بود که با تامین اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی، شبکه ترمیم و تعمیر شده است.

او با بیان اینکه تامین روشنایی محور ورودی دروازه قرآن شیراز به دلیل موقعیت ویژه آن، از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این محور از شامگاه ۲۸ اسفند، روشن خواهد بود.

منصوری صبا همچنین گفت: تامین روشنایی پارکها، بوستانها، مراکز تفریحی و فضای سبز شهری، برعهده شرکت توزیع برق نیست، لذا موضوع روشنایی این اماکن باید توسط شهرداری یا دستگاه متولی مربوطه، تامین و مدیریت شود.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز همچنین گفت: روشنایی برخی از معابر، پل‌ها و تقاطع های غیرهمسطح هنوز به این شرکت تحویل نشده است تامین روشنایی این معابر و حفظ و نگهداری آن پس از تحویل و تحول توسط شرکت توزیع برق شیراز انجام خواهد شد.

منصوری‌صبا همچنین با اشاره به افزایش ۲ برابری اکیپهای اتفاقات و تعمیرات شرکت توزیع نیروی برق شیراز در ایام نوروز، گفت: بهترین راه برای ارتباط با شرکت توزیع برق شیراز استفاده از اپلیکیشن “برق من” است.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با نصب اپلیکیشن “برق من” روی تلفن همراه، مشترکان قادر به استفاده از امکانات مختلف این نرم افزار خواهند بود که یکی از این امکانات، اطلاع رسانی سریع در خصوص حوادث و خاموشی‌های شبکه است.

منصوری صبا گفت: بلافاصله بعد از اطلاع رسانی پیرامون بروز حوادث و خاموشی شبکه، نشانی در اختیار گروههای اتفاقات که به شکل شبانه روزی فعال هستند قرار میگیرد و رفع مشکل در اسرع وقت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منصوری صبا ادامه داد: در سطح شهرستان شیراز، تعداد ۹ اکیپ به شکل شبانه روزی در حال رصد شبکه برق و وضعیت پایداری آن خواهند بود تا در صورت بروز مشکل یا حوادث مختلف، موضوع در دستور کار گروههای اتفاقات و تعمیرات قرار گیرد.