جمع آوری بیش از ۴۶۹ دستگاه رمز ارز در خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا کنون و از ابتدای طرح برخورد با استخراج کنندگان غیر جاز رمز ارز تعداد ۴۶۹ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در استان کشف و جمع آوری شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، مهدی دادگر با […]

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا کنون و از ابتدای طرح برخورد با استخراج کنندگان غیر جاز رمز ارز تعداد ۴۶۹ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در استان کشف و جمع آوری شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، مهدی دادگر با اشاره به آگاهی مردم  بر مصرف بالای این دستگاهها و اثرات منفی بر روی بار شبکه افزود: کشف دستگاه های فوق در ۶۷  نقطه از استان و قالبا با کمک گزارش های مردمی صورت گرفته است.

وی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از همکاری مردم و سایر دستگاه های امنیتی و انتظامی در کشف رمز ارزهای غیر مجاز و همکاری با شرکت توزیع برق استان، مجموع دستگاه های ماینر غیر مجاز کشف شده در استان را ۴۶۹ دستگاه با قدرت ۱۰۳۰ کیلووات عنوان کرد.

دادگرهمچنین از افزایش و تشدید برخورد با فعالیت های این نوع دستگاه ها با توجه به روند مصرف برق خبر داد و خاطر نشان کرد: خاطیان با کمک قوه قضائیه به مجازات خواهند رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همچنین با اشاره به مصرف بالای دستگاه های رمز ارز گفت: توان مجموع دستگاه های کشف شده در استان ۱۰۳۰ کیلووات می باشد که این توان معادل مصرف برق حدود ۱۷۰۰ خانوار می باشد.

وی همچنین اظهار داشت : توان مصرفی یک دستگاه ماینر ۲ تا ۳ کیلوواتی معادل توان مصرفی ۱۵ دستگاه یخچال و یا ۵ کولر آبی است.

 دادگر  با تاکید بر اینکه دستگاه‌های تولید رمز ارز موسوم به ماینر به دلیل مصرف بالای برق باعث ایجاد اختلال در سیستم برق شهری می‌شوند گفت: برای استخراج یک عدد بیت کوین به طور متوسط به بیش از ۳۰۰ مگاوات برق نیاز است که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در طول شبانه روز است.

وی با بیان اینکه با تقویت و توسعه راه‌های کشف و ابتکار عمل در شناسایی ماینرهای غیرمجاز میزان کشفیات در حال افزایش است، متذکر شد: هم استانی های عزیز می توانند موارد مشکوک به استفاده از رمز ارز غیر مجاز را به شماره ۶۳۲۴۰۰۵۸۵۰۵۶ اطلاع داده و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره مند شوند.

گفتنی است در شهریور ماه امسال تعداد ۲۳ دستگاه ماینر غیر مجاز در شهرستانهای بیرجند و قاین کشف و ضبط و خاطیان به مراکز قضایی معرفی شده اند.