تکمیل طرح آبرسانی به شهر ساوه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/در صورت تأمین اعتبار دو سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: تکمیل طرح آبرسانی به شهر ساوه از خط انتقال سد کوچری به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس عزت اله آمری در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرای طرح آبرسانی به شهر ساوه از خط انتقال سد کوچری گفت: طول خط انتقال این طرح  در حدود ۱۳۰ کیلومتر است و تاکنون حدود ۳۰ کیلومتر از آن اجرا شده و ۱۰۰ کیلومتر از این پروزه هنوز باقی مانده است.

مهندس آمری افزود: با اجرای این پروژه حدود ۴۴۰ لیتر در ثانیه آب به شهرستان ساوه منتقل خواهد شد و در این میان حدود ۲۷ روستا نیز از این آب بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه اندک است گفت: این پروژه امسال ۳۴ میلیارد تومان اعتبار دارد که تا این مرحله ۱۵ میلیارد تومان آن دریافت شده و بدهی این پروژه به پیمانکار هم در حدود ۸ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی ادامه داد: برای تکمیل ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده این پروژه نیز به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهندس آمری در پایان با اشاره به اینکه پروژه به لحاظ ابعاد پروژه بزرگی است و اعتبار کلانی هم نیاز دارد و اگر تأمین اعتبارات به همین کندی پیش برود طبیعتاً زمانبر خواهد بود خاطر نشان کرد:چنانچه تأمین اعتبار پروژه به خوبی صورت بگیرد این پروزه قطعاً تا دو سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.