تولید بیش از ۳۳ هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان در ۱۰ ماه گذشته‎‎

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تولید 33 هزار و 376 گیگاوات ساعت برق در 10 ماه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، سید مهرداد بلادی‌موسوی بیان کرد: از این میزان برق تولیدی در خوزستان ۲۷.۸ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۷۰.۷ درصد توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۵ درصد توسط نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید و به شبکه تحویل شده است.

وی افزود: از ۲۳ هزار و ۵۸۷ گیگاوات ساعت برق تولیدی توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۴۰ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۶۰ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی ( شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: انرژی مصرفی در ۱۰ ماه گذشته ۳۷ هزار و ۶۷۸ گیگاوات ساعت بوده که حدود ۳ درصد افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

بلادی‌موسوی اضافه کرد: پیک دی‌ماه ۱۴۰۱ به میزان ۳ هزار و ۴۹۶ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار دی ماه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با سیزده هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.