در دولت سیزدهم محقق شد

تولید بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از تولید بیش از 12 میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان داریوش محمودی عنوان کرد: در دولت سیزدهم و با مدیریت راهبردی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، مدت ۲ سال است که در سطح کشور و به‌ویژه در استان هرمزگان، باتوجه به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، تولید برق سیر صعودی داشته و این نیروگاه، با حداکثر توان و ظرفیت توانسته است ۱۲ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی تولید و به شبکه سراسری برق تزریق کند.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اینکه این نیروگاه قدیمی‌ترین صنعت هرمزگان است، افزود: نیروگاه بندرعباس تاکنون توانسته ۳۵ درصد برق مصرفی استان هرمزگان را تامین کند که در این زمینه سرافراز بوده است.

محمودی با توجه به تعمیرات انجام شده در واحدهای شش‌گانه نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: در دولت سیزدهم برنامه تعمیرات واحدهای مختلف نیروگاه طبق برنامه زمان انجام شده که ۶ هزار و ۸۴۰ ساعت مربوط به تعمیرات دوره‌ای واحدها، ۶ هزار و ۹۳۶ ساعت مربوط به تعمیرات نیمه‌اساسی و ۱۲ هزار و ۶۷۲ ساعت مربوط به تعمیرات اساسی بوده، که با انجام تعمیرات به‌موقع و منظم، توان و آمادگی واحدها افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه بندرعباس باتوجه به پتانسیل فنی و تجربی که در اختیار دارد، توسط کارشناسان جوان و متخصص بومی از نیمه اول سال ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۸۸۵۰ قطعه تخصصی تولید و یا بر ساخت این قطعات، راهبری و نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد قطعات نیروگاه ساخت داخل است، تصریح کرد: ایران جزو ۵ کشور سازنده نیروگاه، قطعات و تجهیزات نیروگاهی است که این امر در دینا منحصر به کشورهای اندکی است.

محمودی با توجه به انجام اقدامات اصلاحی و برنامه‌ریزی تعمیرات، که منجر به افزایش توان ۱۱۵ هزارکیلووات‌ساعت واحدهای این نیروگاه شد، اضافه کرد: انجام پروژه‌های ضروری جهت رفع محدودیت واحدها و تاسیسات کمکی نظیر قلیاشویی لوله‌های اکونومایزر، شستشوی شیمیایی کندانسورها، تعویض تعدادی از لوله‌های آسیب‌دیده تحت ریسک بویلر و همچنین تعویض بسکت‌های لانگستروم واحد، نقش بسزایی در بهبود شرایط و ارتقای ۱۱۵ هزار کیلوواتی توان تولید طی ۲ سال اخیر داشته است. همچنین این مجموعه برای تامین برق پایدار پیک تابستان برنامه‌های اصلاحی را جهت ارتقاء توان واحدها در دستور کار قرار داده که با فعالیت‌های بی‌وقفه تلاشگران در نیروگاه بندرعباس در موعد مقرر محقق خواهد شد.