تولید بیش از ۹ میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: سال گذشته ۹ میلیون ۳۶۱ هزار و ۴۱۰ مگاوات ساعت انرژی برق در این نیروگاه تولید شد.

خلیل محمدی با بیان اینکه این میزان تولید برق در مقایسه با سال ۱۳۹۹، ۴ درصد افزایش نشان می‌دهد، گفت: تولید انرژی برق در نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سایر نیروگاه‌های کشور از پایداری و استمرار بیشتری برخوردار است که این موضوع بر استهلاک تجهیزات و قطعات این نیروگاه‌ها می‌افزاید.

وی افزود: نیروگاه بخاری رامین اهواز با فعالیت ۴۱ ساله خود یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی جنوب غرب ایران محسوب می‌شود که توانسته با تولید این انرژی حیاتی نقش مهمی در ایجاد سایر زیرساخت‌ها و خدمت رسانی به مردم ایفا کند.

محمدی می‌گوید: تحریم‌ها و چالش‌های اقتصادی مهم‌ترین دغدغه‌های ما در نگهداری و بهره برداری از واحد‌های نیروگاهی طی سال‌های اخیر بوده، اما این موضوع هرگز نتوانست در اراده و عزم جدی متخصصان این نیروگاه به منظور تولید برق و خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد کند.

این مقام مسئول اعتماد و حمایت از خلاقیت و دانش ارزشمند متخصصان نیروگاه در اجرای طرح‌های تعمیراتی، تمرکز بر بهره برداری اصولی از واحد‌ها و ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات در کارگاه‌های مستقر در نیروگاه را مهم‌ترین اقدام عملی در جهت گذر از این تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی برشمرد.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به اجرای تعمیرات میان‌دوره‌ای و رفع محدودیت تولید واحد‌های نیروگاه رامین در سال گذشته اظهار امیدواری کرد: تا پیش از آغاز فصل گرما و پیک مصرف برق شاهد اتمام تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ و اتصال مجدد این واحد تولیدی به شبکه سراسری برق کشور باشیم تا با آمادگی بهتری بتوانیم خدمت رسان مردم به ویژه در تابستان پیش رو باشیم.

محمدی بروزرسانی و اجرای طرح بازتوانی واحد‌های تولید برق این نیروگاه که یکی از طرح‌های مهم و پیش روی صنعت برق کشور است را مهمترین اقدام جهت بهبود روند تولید این انرژی در نیروگاه رامین دانست.