مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

تخصیص ۳۷.۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح بهارستان در استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به تخصیص 37.5 میلیارد تومان اعتبار در راستای اجرای طرح بهارستان به استان همدان گفت: در بخش روستایی تاکنون 23 میلیارد تومان از این مبلغ در استان هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای عوارض روستایی با عنوان طرح بهارستان اظهار داشت: این طرح با هدف اصلاح شبکه‌های روستایی برای تأمین برق مطمئن در سطح کشور در حال اجرا است که ۲۲۰ روستا در استان همدان را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به تخصیص ۳۷.۵ میلیارد تومان اعتبار در راستای اجرای طرح بهارستان به استان همدان افزود: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش روستایی تاکنون ۲۳ میلیارد تومان از این مبلغ در استان هزینه شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: از جمله اقدامات اجرایی در این زمینه تبدیل شبکه سیم مسی روستایی به کابل خودنگهدار است که طی امسال ۲۶ کیلومتر از شبکه‌های مسی روستایی به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

 

وی با اشاره به جابجایی ۲۲۰ اصله از تیرهای موجود در معابر روستا با هدف بازگشایی معابر تصریح کرد: تعداد ۷۴۷ اصله تیر نیز به منظور پایداری شبکه تعویض و ۴۲۵ دستگاه چراغ برای رفاه روستاییان نصب شده است.

 

جمشیدی رفع ضعف ولتاژ در مناطق روستایی را از دیگر اولویت‌های شرکت عنوان کرد و گفت: در این خصوص تعداد ۵ دستگاه ترانسفورماتور در این مناطق نصب شد.

 

وی افزود: در راستای توسعه شبکه‌های برق روستایی نیز برای متقاضیان جدید ۱۳ کیلومتر شبکه احداث و ۴۵۸ اصله تیر نصب شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در حوزه شهری نیز برای رفع ضعف ولتاژ و کاهش تلفات و همچنین کاهش خاموشی‌ها ۱۰۲ کیلومتر از شبکه‌های نقاط مختلف استان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار تبدیل شده و این روند به سرعت تا تبدیل تمام شبکه‌های سیمی ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه برای پایداری شبکه و کاهش سرقت‌ها نیز معادل ۴۴ کیلومتر با هزینه‌کرد ۴.۴ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، گفت: در راستای بازسازی و نوسازی شبکه‌ها تاکنون ۲۳۱ اصله پایه فرسوده تعویض شده است.

 

جمشیدی بیان داشت: در راستای کاهش خاموشی‌ها و انرژی توزیع نشده تعداد ۳۵ دستگاه سکسیونر (کلیدهای قابل قطع و وصل) با اعتبار ۵.۲ میلیارد تومان نصب شده که این امر باعث افزایش مانور و قابلیت اطمینان بیشتر در توزیع عادلانه انرژی می‌شود.

 

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا اظهار داشت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث خروجی پست‌های لالجین برای تغذیه شهرک سفال‌سازان ۲ به میزان ۱۰ مگاوات با هزینه ۴ میلیارد تومان، پست سیدجمال‌الدین شهرک صنایع غذایی و شرکت صبانور ایران به میزان ۹ مگاوات با اعتبار ۳.۴ میلیارد تومان و پست ذوب آهن اسدآباد با افزایش ۴ مگاوات به میزان ۲.۵ میلیارد تومان اشاره کرد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های شبکه‌ای و جذب سرمایه‌گذار و اشتغالزایی بیشتر در استان نیز مطالعات پست‌های ۶۳.۲۰ شهرک‌های صنعتی رزن و اسدآباد، نهاوند، عبدالرحیم و همدان ۶ در دستور کار است.