تامین میان مدت آب شهرهای مرزی خراسان جنوبی در دستور کار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تامین میان مدت آب شهرهای مرزی استان در دستور کار بوده که این امر نیازمند هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مهندس حسین امامی، اظهار کرد: تأمین آب اضطراری شهرها اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان نیاز است که تاکنون از این میزان ۴۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: شبکه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند از ۵۰۶ کیلومتر حدود ۳۲ کیلومتر باقی مانده است و برای تأمین مالی آن دغدغه خاصی وجود ندارد.
مهندس امامی با بیان اینکه ۲۰ مخزن به علاوه ۱۷ حلقه چاه برای تأمین آب استان در تابستان اجرایی شود، افزود: ۲۳ مجتمع آب روستایی و پنج تک روستایی در دست اجرا داریم.
وی ادامه داد: در سال جاری ۸۷ میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی و ۵۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای مجتمع‌های آب روستایی تعریف شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به تأمین آب میان مدت در شهرهای مرزی به ویژه در شهرستان‌های درمیان و زیرکوه، تصریح کرد: در راستای تأمین آب میان مدت این شهرها پیگیری‌هایی انجام می‌دهیم که این امر نیازمند هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا دغدغه میان مدت این شهرها رفع شود.