تأمین آب شرب مناطق محروم روستایی همدان

فرمانده پایگاه بسیج شرکت آب و فاضلاب استان همدان از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین شرکت آب و فاضلاب استان و سازمان بسیج سپاه انصارالحسین استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، سعید میرزایی سامعی با اشاره به موضوع این تفاهم نامه گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری( […]

فرمانده پایگاه بسیج شرکت آب و فاضلاب استان همدان از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین شرکت آب و فاضلاب استان و سازمان بسیج سپاه انصارالحسین استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، سعید میرزایی سامعی با اشاره به موضوع این تفاهم نامه گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) وبه منظور عمران و آبادانی مناطق محروم روستایی استان درموضوع مهم و حیاتی تأمین آب شرب و به منظور هم افزایی و ظرفیت های موجود ، تفاهم نامه ای فی ما بین شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب استان همدان وسازمان بسیج سازندگی استان منعقد شد.
وی ضمن اشاره به مفاد تفاهم نامه مذکور عنوان کرد: بر اساس مفاد مندرج در این تفاهم نامه؛ تأمین و توزیع آب شرب مناطق کمتر برخوردار و روستایی در سراسر استان با مشارکت طرفین و جلب همکاری بخش غیر دولتی به ویژه جوانان مستعد داوطلب و جهاد گر این مناطق انجام خواهد شد.
وی در خصوص برخی اهداف انعقاد این تفاهم نامه توضیح داد: از جمله این اهداف میتوان به تحقق منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) به منظور کمک به رفع محرومیت ،عمران و آبادانی مناطق کم برخوردار و روستایی در موضوع تأمین و توزیع آب شرب اشاره کرد.
فرمانده پایگاه بسیج شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه هم افزایی بین دستگاهی با استفاده از ظرفیت های موجود از دیگر اهداف تعریف شده در این تفاهم نامه است،عنوان کرد:شناخت، بکارگیری و استفاده از ظرفیت نیروی جوان و با انگیزه جهادی در عمران و آبادانی مناطق محروم ، کم برخوردار و روستایی با هدف کمک به رفع مشکل آب شرب این مناطق از جمله اهداف مورد نظر می باشد.
وی تصریح کرد: ما با انعقاد تفاهم نامه مذکور به دنبال تقویت روحیه جهادی و بسط فرهنگ کار و تلاش، جلب مشارکت مردمی در مناطق محروم، القاء روحیه امید در جامعه ، الگوسازی همکاری های فی مابین و توسعه و بسط آن در سطح کشور ، کمک به افزایش کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی ضمن خدمت رسانی بی منت به مستضعفین هستیم.
میرزایی در ادامه ضمن اشاره به برخی محورهای تفاهم نامه ذکر شده خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های آبرسانی تک روستایی، احداث مجتمع های روستایی و تکمیل پروژه های نیمه تمام از محل اعتبارات ملی و استانی، توسعه و بهسازی ناوگان آبرسانی سیار با استفاده از ظرفیت مشارکت عمومی وخصوصی وکمک به اجرای برنامه اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع ارزشمند آب شرب از جمله اقدامات در دستور کار است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت طرفین به منظور به روز رسانی آمار و اطلاعات مناطق هدف، استفاده از فناوری های نوین در راستای تحقق اهداف تفاهم نامه با مشارکت شرکت های دانش بنیان ایرانی و همچنین بهره گیری از ظرفیت مشارکت مردمی و ایجاد هم افزایی با بکار گیری کلیه ظرفیت های موجود از دیگر محورهای تعریف شده در این تفاهم نامه می باشد.
وی توضیح داد: به موجب این تفاهم نامه، طرفین دارای تعهداتی می باشند که به منظور هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای آن، کار گروهی هایی در سطح استان متناظر با آن تشکیل می گردد.
وی بیان کرد: همچنین مصوب شده به منظور انجام هماهنگی، تأمین اعتبارات ، ایجاد زیر ساخت های لازم ، بسیج ظرفیت های استانی، کنترل پیشرفت برنامه های عملیاتی و ارائه گزارش مستمر کمیته شهرستانی متناظر با این تفاهم نامه تشکیل می گردد.
لازم به ذکر است تفاهم نامه فی مابین شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان و سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) همدان در سه نسخه شامل ۷ ماده و ۳۹ بند تهیه گردید.