بهره برداری از ۱۰۵ پروژه در برق اسکو

مدیریت توزیع برق شهرستان اسکو از بهره برداری از ۱۰۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد ریال در برق اسکو طی سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، جعفر باقری در تشریح اقدامات مدیریت توزیع شهرستان اسکو گفت: همکاران مدیریت برق شهرستان اسکو علی رغم وجود محدودیت ها […]

مدیریت توزیع برق شهرستان اسکو از بهره برداری از ۱۰۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد ریال در برق اسکو طی سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، جعفر باقری در تشریح اقدامات مدیریت توزیع شهرستان اسکو گفت: همکاران مدیریت برق شهرستان اسکو علی رغم وجود محدودیت ها و مشکلات متعدد ناشی از تحریم های ظالمانه و نیز شیوع ویروس کرونا توانسته اند عملکرد مناسبی را طی سال جاری به ثبت برسانند و انشالله تا پایان سال نیز با قوت و قدرت فعالیت ها و خدمت رسانی ها تداوم خواهد داشت و امید است رضایت مندی مردم عزیز و شریف شهرستان اسکو افزایش یابد.
باقری افزود: به منظور توسعه ی زیرساخت های برق در حوزه ی فعالیت این مدیریت، در سال جاری تعداد ۱۰۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد ریال پایان یافته است. تعداد پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۷۹ درصد این مدیریت نیز ۱۳ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال را شامل می شود که با وجود محدودیت های شدید نقدینگی و مشکلات تامین تجهیزات و چالش های متعدد بسیار مطلوب است.
وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون تعداد فروش انشعاب برق این مدیریت ۶۰۰ رشته بوده و تعداد مشترکین برق شهرستان در حال حاضر به ۹۴۶۰۰ مشترک بالغ شده است.
وی با بیان اینکه پروژه ی شهرک صنعتی اسکو با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال تحویل شده و آماده ی بهره برداری است، تصریح کرد: در زمینه ی هوشمندسازی تجهیزات شبکه های برق، کارهای بسیار ارزشمندی انجام شده است که از جمله می توان به نصب تعداد ۲ دستگاه سکسیونر موتوردار قابل فرمان از راه دور در سال جدید اشاره کرد که با بهره برداری از آنها مجموع آمار مدیریت برق شهرستان اسکو در این زمینه به ۹ دستگاه سکسیونر موتوردار و ۱۲ دستگاه ریکلوزر رسیده است.
کاهش آمار سرقت شبکه مسی در شهرستان اسکو
باقری در زمینه ی تبدیل شبکه های بدون روکش مسی به شبکه کابل خودنگهدار، که در معرض سرقت قرار دارند نیز گفت: همکاران این مدیریت توانسته اند در یکسال منتهی به مردادماه سال جاری، بالغ بر ۴۰ کیلومتر شبکه ی مسی را به کابل خودنگهدار تبدیل کنند به گونه ای که شاهد کاهش آمار سرقت شبکه مسی نسبت به سال های گذشته هستیم. همچنین تبدیل ۴۰ کیلومتر از شبکه مسی به کابل خودنگهدار در دست اقدام است که تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.
مدیریت توزیع برق شهرستان اسکو از شناسایی و کشف تعداد ۱۶۰ دستگاه کشف دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در حوزه ی بهره برداری برق اسکو، در سال جاری خبر داد و افزود: اصلاح شبکه ۲۰کیلوولت در آستانه ی فروپاشی مسیر جزیره ی اسلامی و همچنین احداث ۸ کیلومتر خط جدید برای تغذیه ی مطمئن و پایدار روستاهای گنبرف و کردآباد در دستورکار قرار دارد که فاز اول مسیر جزیره ی اسلامی به طول ۲ کیلومتر اقدام شده و ۲.۵ کیلومتر نیز جهت اجرا به امور نوسازی و بهسازی شبکه ارجاع شده است.