بهره برداری از طرحهای برق‌رسانی خراسان رضوی با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار

ذبیحی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ۱۰ طرح بزرگ برق رسانی شهری و روستایی با اعتبار هفت هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر امسال در شهرستانهای مختلف استان آماده بهره‌برداری است.

عملیات اجرایی طرحهای فوق در سال جاری آغاز شده که خوشبختانه همه آنها در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بهره برداری می شود.

 

تبدیل یکهزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار به منظور افزایش کیفیت برق تحویلی به مشترکین و پیشگیری از سرقت شبکه های سیمی از مهمترین طرحهای شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی در سال جاری است که برای اجرای آن ۲ هزار و ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

مهندس ذبیحی توسعه شبکه برق در قالب “احداث شبکه فشار متوسط، نصب پست و احداث شبکه فشار ضعیف” به منظور تأمین برق بیش از ۲۰ هزار مشترک جدید شهری در شهرستانهای تابعه شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اعتبار هزار و ۵۰ میلیارد ریال را از دیگر طرحهای آماده بهره برداری در دهه فجر امسال برشمرد.

 

همزمان با دهه فجر امسال طرح بهارستان (اصلاح و بهسازی شبکه روستایی) شامل جابه جایی پایه های برق، رفع افت ولتاژ، بازسازی شبکه های فرسوده و اصلاح روشنایی معابر در ۴۰۰ روستای استان در مجموع با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

توسعه شبکه های برق روستایی نقاط مختلف خراسان رضوی به منظور تامین برق مشترکین جدید به طول ۳۸ کیلومتر در بیش از ۲۰۰ روستای سطح استان با اعتبار ۱۷۲ میلیارد ریال از دیگر طرحهای آماده بهره برداری در دهه فجر امسال است.

 

مهندس ذبیحی برق رسانی به خانوارهای عشایری کوچ رو از طریق توزیع ۵۰۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، قوچان، چناران، بردسکن، خواف، درگز، سرخس و کلات در مجموع با اعتبار ۵۹ میلیارد ریال را از دیگر طرحهایی برشمرد که در دهه فجر آماده بهره برداری است.

 

برق رسانی به ۹ روستای بدون برق در شهرستانهای قوچان، بجستان، جوین و گناباد با اعتبار ۱۳۵ میلیارد ریال، هوشمندسازی بیش از ۶ هزار کنتور مشترکین پرمصرف به منظور مدیریت بهتر بار با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال و نصب ۷۵ دستگاه کلید قابل قطع از راه دور در فیدرهای کشاورزی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال از دیگر طرحهای آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال استان است.

 

همزمان با دهه فجر امسال احداث ۴۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و نصب ۶۵ دستگاه کلید و ۱۵۰ دستگاه تابلو کنترل به منظور افزایش قابلیت اطمینان و کاهش خاموشی ها و توسعه اتوماسیون شبکه در خراسان رضوی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

تامین برق بیش از ۳۰۰ واحد خصوصی شامل واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی در مجموع با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال، از دیگر طرحهای آماده بهره برداری خراسان رضوی در این ایام است.