بهبود شاخص های آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در تعامل شورای شهر با آبفا هرمزگان

منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس از روند آبرسانی و جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس بازدید و برای ارتقای شاخص های این حوزه هم فکری کردند. به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس با همراهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از تصفیه خانه آب بندرعباس، […]

منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس از روند آبرسانی و جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس بازدید و برای ارتقای شاخص های این حوزه هم فکری کردند.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس با همراهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از تصفیه خانه آب بندرعباس، آزمایشگاه کنترل کیفی آب و فاضلاب، تصفیه خانه فاضلاب و آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به بازدید منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس از روند آبرسانی بندرعباس، افزود: این بازدید با هدف آشنایی اعضای جدید شورای اسلامی شهر با ظرفیت ها و موانع پیش روی آبفا در افزایش کمی و کیفی وضعیت آبرسانی و جمع آوری فاضلاب صورت گرفت که امیدواریم بررسی میدانی این ظرفیت ها، زمینه ساز همکاری بیشتر این دو مجموعه شود.

وی ادامه داد، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، شورای اسلامی شهرها و روستاها را به عنوان بازوی توانمند خود می داند که مشارکت و همفکری این دو مجموعه به تسهیل فرایند آبرسانی و ارتقای شاخص های جمع آوری فاضلاب می انجامد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این بازدید به ظرفیت های موجود تصفیه خانه آب بندرعباس اشاره کرد و افزود: آبفا با هدف ارتقای کیفیت و پایداری آب بندرعباس زمینه هایی را فراهم کرده که خوشبختانه نتیجه این اقدامات قابل ملاحظه و لمس است.

قصمی با اشاره به قطعی های اخیر برق افزود: در جریان قطعی برق هفته های گذشته، هیچ خللی در تصفیه و پمپاژ آب شهر بندرعباس بوجود نیامد و این ناشی از آینده نگری هایی بوده که برای تامین برق اضطراری  تصفیه خانه صورت گرفت.

به گفته وی، بهره برداری از دیزل ژنراتور تامین برق اضطراری تصفیه خانه آب بندرعباس به عنوان یک اقدام اساسی در هفته های اخیر اهمیت آن را نشان داد و باعث شد شرکت آب و فاضلاب با کمترین دغدغه، آب مرکز استان که جمعیت زیادی در خود جای داده است، تامین کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در عین حال از بازسازی ۱۵ دستگاه دیزل ژنراتورهای از کار افتاده مناطق مختلف استان توسط اکیپ فنی آبفا خبر داد و گفت: با صرف هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان حدود ۲۰ میلیارد تومان از قِبل تعمیر این دیزل ژنراتورها ارزش افزوده برای آبفا به دست آمد.

قصمی در ادامه به کیفیت آب بندرعباس اشاره کرد و افزود: ارتقای شاخص های کیفیت سنجی آب در محل تصفیه خانه آب بندرعباس باعث شده تا این مجموعه به عنوان ۵ تصفیه خانه برتر کشور شناخته شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد، دستگاه های پیشرفته کنترل کیفیت آب بندرعباس، آب های ورودی به تصفیه خانه بندرعباس از سدهای شرق هرمزگان را بصورت لحظه ای رصد و در صورت بروز مشکل هشدارهای لازم را می دهند.

وی گفت: آب بندرعباس کاملا سالم و بالاترین کیفیت را داراست و این شرکت با انجام فرایندهایی، بو و طعم آن را به کمترین حد ممکن رسانده و کیفیت بالای آن را تضمین می کند.

قصمی در ادامه از بازسازی آخرین مخزن ذخیره آب بندرعباس خبر داد و گفت: فرایند بازسازی این مخزن در حال انجام است که با اتمام آن، ظرفیت ذخیره آب نیز با حذف ستون های اضافی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به بازدید منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس اشاره کرد و افزود:ارتقای شاخص های جمع آوری و دفع پساب تصفیه خانه فاضلاب یکی از اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به عنوان یکی از مطالبه های عمومی بندرعباس در دستور کار خود قرار داده است که خوشبختانه مقام عالیرتبه دولت و دستگاه قضا برای حل این مسئله پای کار آمدند و در حال حاضر شاهد پیشرفت قابل قبولی در این زمینه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، کمک اعضای شورای اسلامی شهر در این زمینه را مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد، اعضای شورای اسلامی به عنوان منتخبان مردم با مطالبه گری و مذاکره با صنایع و سایر دستگاه های اجرایی فرایند انتقال پساب به صنایع غرب را تسهیل کنند.

به گفته قصمی، شرکت زیر ساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، مسئولیت تصفیه، انتقال و شیرین سازی پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس را بر عهده گرفته که پساب تولیدی آن در صنایع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه از آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس بازدید و فرایند نمک زدایی آب دریا و انتقال آن به مخازن داماهی را از نزدیک بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این بازدید از آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی به عنوان منبع پایدار تامین آب بندرعباس یاد کرد و گفت: با وجود این ظرفیت در بدترین شرایط کم بارشی، مشکلی در تامین آب بندرعباس نخواهیم داشت.

قصمی ادامه داد، آب تولیدی این آب شیرین کن چندین برابر با کیفیت تر از آب های بسته بندی است.

گفتنی است، منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این بازدید به بیان دغدغه ها و پیشنهادهای خود پرداختند و از آمادگی شورای جدید برای همکاری مشترک برای بهبود وضعیت آب و فاضلاب شهر بندرعباس خبر دادند.