برگزاری مانور سراسری شناسایی و رفع کانون های خطر شبکه های توزیع برق خراسان جنوبی

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت:همزمان با سراسر کشور مانور سراسری تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع برق با رویکرد ایمنی شبکه های توزیع با حضور 45 گروه اجرایی در استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی؛  مهندس هادی منصوریان در حاشیه این مانور اظهار داشت: مانور تعمیرات و بهینه سازی شبکه های توزیع با حضور ۱۲۰ نیروی عملیاتی و ۳۷ خودرو سبک و ۲۰ خودرو سنگین به منظورشناسایی و رفع کانون های خطر در شبکه های توزیع به صورت هماهنگ با کل کشور در سطح استان برگزار گردید.

وی هدف اصلی این مانور را تامین پایداری انرژی مورد نیاز مشترکین و تامین ایمنی و سلامت شهروندان و کارکنان عنوان کرد و افزود: کنترل و اصلاح حریم شبکه، جابه جایی و اصلاح پایه های در معرض خطر معابر و مقاوم سازی و تعویض پایه های معیوب از جمله اقدامات صورت گرفته در این مانور می باشد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق  خراسان جنوبی برگزاری این گونه مانورها را به منظور حفظ وبهبود شبکه های توزیع برق موثر دانست و ادامه داد: جمع آوری اشیاء اضافه و تابلوهای تبلیغاتی مجاور پایه های شبکه برق و اصلاح کابل های بهم تنیده مشترکان روی پایه ها، قفل و بست جعبه انشعابات و تابلوهای توزیع از دیگر برنامه های این مانور است.

مهندس منصوریان با تاکید بر این نکته که استمرار این اقدامات از هرگونه حادثه جانی به کارکنان ، پیمانکاران، مشترکین و آحاد هم وطنان جلوگیری می کند، گفت: مقاوم سازی یا تعویض پایه های معیوب، اصلاح فلش شبکه، ترمیم فنداسیون و دریچه معیوب پایه های روشنایی معابر نیز در این اقدام فراگیر انجام شد.

وی باقدردانی از پرسنل شرکت توزیع برق استان برای برگزاری منظم و کامل این مانورافزود: دراین برنامه ۸۵ مورد اصلاح حریم،۹۵ مورد جابجایی پایه های قرار گرفته در سطح معابر،۱۵۳ مورد مقاوم سازی تعویض پایه های معیوب وآسیب دیده و۱۱۰ اصلاح فلش سیم به منظور افزایش ایمنی و حفظ جان مردم عزیز در استان صورت گرفت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق  خراسان جنوبی ترمیم ۳۶۸ مورد دریچه پایه چراغ روشنایی،۲۸۴ مورد جمع آوری اشیاء بنرو تابلوهای تبلیغاتی درحریم شبکه توزیع ،۱۰۸۵ مورد اصلاح بست، قفل ودرب تابلو وانشعابات و۸۴۵مورد اصلاح کابل سرویس های بهم تنیده مشترکین راازدیگراقدامات صورت گرفته در مانور اقدام فراگیر تعمیرات وبهینه سازی شبکه توزیع با رویکرد بهبود ایمنی دراستان برشمرد.

مهندس منصوریان در خاتمه با اشاره به غیرحضوری شدن تمامی خدمات و فعالیت های شرکت توزیع برق استان با استفاده از اپلیکیشن برق من، تصریح کرد: هموطنان گرامی در صورت خرابی شبکه برق، خرابی درب تابلوهای برق، رفع حریم، اعلام سرقت شبکه و تجهیزات،  اعلام خاموشی، معرفی مراکز رمز ارز غیرمجاز، انتخاب پله مصرف و آگاهی از وضعیت مصرف برق می توانند به اپلیکیشن برق من مراجعه و با اطلاع رسانی موارد فوق همکاری لازم را با خدمتگزاران خود در شرکت توزیع برق داشته باشند.