در دیدار مدیرعامل توزیع برق استان با دادستان سمنان:

برنامه های مدیریت مصرف و گذر از پیک بار تابستان سال جاری ارائه شد

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، وضعیت مدیریت بار و نحوه همکاری مشترکان برای گذر از پیک بار تابستان امسال را تشریح کرد.

 سید محمد حسینی نژاد با بیان این که شرکت توزیع برق استان، هم اینک به قریب ۴۰۰ هزار مشترک برق خدمات ارائه می نماید گفت: برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های مدیریت مصرف برای عبور از اوج بار در تابستان، از اسفند ماه سال قبل انجام شده و در حال حاضر هم، جلسات مستمری از سوی شرکت توانیر تشکیل و عملکرد شرکت ها بررسی و نقاط قابل بهبود ارائه می شود.

 وی با اشاره به این که در بخش توزیع برق، سه دسته مشترکان مشمول همکاری می شوند گفت: مشترکان صنعتی، مشترکین کشاورزی و همچنین بقیه موارد شامل اشتراک های اداری، تجاری و خانگی است که برای جملگی مشترکان همکار در برنامه های پیک سائی ، مشوق های لازم در نظر گرفته شده است.

وی با اظهار این کرد: بر اساس توافق صورت پذیرفته با بخش صنعت، برنامه هفتگی برای مدیریت اضطراری بار در داخل شهرک های صنعتی استان تنظیم و از قبل اطلاع رسانی می‌شود و برای اشتراک های صنعتی خارج از شهرک های صنعتی نیز برنامه محدودیت ها به گونه‌ای دیگر اطلاع رسانی و اجرایی می شود.

حسینی نژاد با عنوان این که جلسات متعددی با مشترکان برق کشاورزی برای چگونگی همکاری با صنعت برق به ویژه در ساعات ۱۲ تا ۱۷ بعد از ظهر در شهرستان‌های مختلف استان انجام شده تصریح کرد: ۳۸۰ اشتراک پرمصرف چاه کشاورزی استان ، قابلیت قطع و وصل از راه دور را دارند و مابقی نیز برای اعمال محدودیت ها به صورت دستی از تابلو، عملیات قطع و وصل آنها انجام می شود.

 وی خاطرنشان کرد: به ازای بالا رفتن هر یک درجه دمای هوا، حدود دو هزار مگاوات مصرف برق کشور افزایش می یابد و با توجه به روزها و ماه های گرم پیش رو، می بایست موضوع مصرف بهینه انرژی الکتریکی را بیش از پیش مد نظر قرار دهیم.

 در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان این که محدودیت تولید برق بیشتر مربوط به تابستان است و مشترکان برق بابت این مشکل مطالباتی را مطرح می نمایند گفت: در برخی جلسات، تولیدکنندگان مسائل و مشکلات خود را بیان می کنند و در بحث برق نیز نکات لازم به آنان ارائه شده تا با همکاری بیش از پیش، موانع رفع شود.

 محمد شریف ابراهیمی با اشاره به این که با آغاز فصل تابستان و گرمای هوا ، قطعاً مصرف برق افزایش می یابد افزود: در این زمینه می بایست با استفاده از ظرفیت های مختلف، از جمله انتقال شیفت روز صنعت به شیفت شب که برای برخی شرکتها قابل عملیاتی شدن است، باعث جلوگیری از خسارات احتمالی شد.

 وی با اظهار این که در ادارات وجود فردی دلسوز و آشنا به کار برای موضوع مدیریت مصرف جهت کنترل لوازم برقی و اطمینان از خاموش بودن وسایل برقی غیرضرور، بسیار مهم است یادآور شد: اجرای اقدامات پیشگیرانه برای صرفه‌جویی منطقی و فعالیت های آموزشی که نقش الگویی برای دیگران دارد، از نکات کلیدی در امر فرهنگ سازی مدیریت مصرف محسوب می شود.

 گفتنی است: مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان نیز گزارشی از برنامه‌های مدیریت بار و گذر از اوج بار در تابستان در حوزه اشتراک های تحت مدیریت آن شرکت را گزارش نموده و در این دیدار، مدیران دفاتر حراست، حقوقی و روابط عمومی صنعت برق استان سمنان نیز حضور داشتند.